אפל מזהירה: אל תשימו אייפון שנרטב באורז - כך המכשיר יחזור לעבוד

כולנו מכירים את הטריק שעוזר להחיות מכשירי סלולר - לשים אותם באורז יבש. כעת "אפל" מודיעה: "אל תשימו את האייפון שלכם בשקית אורז. פעולה זו עלולה לאפשר לחלקיקים קטנים של אורז לפגוע בו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/24 20:14 יג באדר א'

אפל מזהירה: אל תשימו אייפון שנרטב באורז - כך המכשיר יחזור לעבוד
אייפון רטוב באורז, צילום: Orapruek,Shutterstock

אחד המיתוסים הנפוצים היום בעולם הדיגיטל הוא שבמקרה שהמכשיר הסלולרי שלכם נרטב, אם תשימו אותו בכלי עם אורז יבש, האורז יספח את הנוזלים, מה שיגרום לתיקון המכשיר. אך לאחרונה הודיעה חברת "אפל" כי ה"טריק" הזה אינו מועיל, ואף עלול לגרום נזק למכשיר. "אל תשימו את האייפון שלכם בשקית אורז. פעולה זו עלולה לאפשר לחלקיקים קטנים של אורז לפגוע בו", כתבו.

אייפון

אייפון, צילום: shutterstock

מה תעשו כשהאייפון שלכם רטוב?

אז מה בכל זאת תוכלו לעשות? אפל מסבירה: ראשית, בדקו שהמכשיר לא מחובר לטעינה. שנית, טפחו בעדינות על האייפון, כשחיבור הטענה שלו פונה כלפי מטה, במטרה להסיר עודפי נוזלים. לאחר מכן, השאירו את האייפון באזור יבש עם קצת זרימת אוויר.

לאחר שעברו 30 דקות לפחות, נסו לטעון את המכשיר באמצעות כבל Lightning או USB-C. אם עדיין מופיעה לכם התראה על נוזלים במכשיר, השאירו את המכשיר באזור יבש עם קצת זרימת אוויר למשך עד יום. ניתן לנסות שוב לטעון או לחבר אביזר במהלך זמן זה. אם הטלפון התייבש אבל טרם נטען, נתקו את הכבל מהמתאם ונתק את המתאם מהקיר (אם אפשר) ואז חבר אותם שוב.