דיווח: אפל עובדת על מכשיר קומפקטי חדש

דיווח: חברת אפל מצטרפת לסמסונג ותתחיל לייצר אייפונים מתקפלים. לפי הערכות, אם בחברה יחליטו לשחרר את המכשירים לשוק, המהלך יצא לפועל בעוד שנתיים עד שלוש שנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/02/24 14:32 כט בשבט התשפד

דיווח: אפל עובדת על מכשיר קומפקטי חדש
אפל, אילוסטרציה, צילום: hanohiki,Shutterstock

אתר חדשות הטכנולוגיה The Information חושף כי בחברת אפל שוקדים על פיתוח חדש וקומפקטי. לפי הדיווח החברה מתכוונת להשיק אייפון מתקפל בדומה למכשיר הגלקסי Z פליפ של סמסונג. עם זאת, לפי הדיווח גם אם המהלך אכן יקרה, הדגם החדש יצא לאור רק לאחר 2026 מכיוון שתוכניות הייצור לשנת 2024 ו-2025 לא כוללות התייחסות לדגם החדש.

הבעיות שעומדות בפני המכשיר החדש

מקורות אנונימיים חשפו לאתר The Information כי מהנדסי החברה שוקדים על פיתרון למספר בעיות שעלו במסגרת תהליך הייצור של הדגם החדש. ראשית, עוביו של המכשיר החדש מהווה בעיה לא קטנה עבור המפתחים שמעוניינים במכשיר שיהיה נוח לנשיאה ולשם כך דורש לדקק כל אחד מהמסכים לחצי מהעובי הקיים כיום בשוק.

אייפון

אייפון צילום: Thaspol Sangsee,Shutterstock

האם אפל תצליח להתחרות בסמסונג?

שנית, כיוון שהמסכים המתקפלים עדינים ושבירים יותר החברה תצטרך למצוא פיתרון כדי לענות לדרישת לקוחותיה למכשירים עמידים יחסית, זאת לצד בעיית הלכלוך שמגיעה עקב המרווח בין שני המסכים של המכשיר המתקפל. בחברה מנסים להתגבר גם על בעיית העלות. מכשירים מתקפלים יקרים בהרבה מהמכשירים הרגילים, וכחברה עם מחירים יקרים גם ככה היא תתקשה לתמכר את המוצר כשהמתחרות זולות בהרבה.