מהפכה: וואטסאפ במהלך דרמטי שישפיע על כל המשתמשים

הפלטפורמה הדיגיטלית המובילה לשליחת מסרים, המונה למעלה מ-2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, נאלצת לערוך שינוי דרמטי ולאפשר למשתמשים להעביר ממנה הודעות לפלטפורמות אחרות

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 08/02/24 12:09 כט בשבט התשפד

מהפכה: וואטסאפ במהלך דרמטי שישפיע על כל המשתמשים
וואטסאפ, צילום: shutterstock

חוק השווקים הדיגיטליים התקבל לראשונה בשנת 2022, ושינה את חוקי עולם התקשורת. על פי החוק, בעלי פלטפורמות צ'אט ותקשורת חייבים לאפשר למשתמשים לשלוח ולקבל הודעות מכל הפלטפורמות האחרות. כעת גם וואטסאפ נאלצת להיכנע לשינויים שנכפו עליה, ובקרוב תאפשר שליחת הודעות דרכה גם לפלטפורמות מתחרות.

וואטסאפ בשינוי דרמטי: משתמשים יוכלו להעביר הודעות לאפליקציות אחרות

השינוי הדרמטי של וואטסאפ יאפשר למשתמשים מפלטפורמות שונות להעביר הודעות זה לזה, כלומר הודעה או הקלטה שנשלחה דרך הוואטסאפ יכולה להגיע לטגרם ולהפך. הבעיה תהיה כמובן בבטיחות שמבטיחה וואטסאפ למשתמשים שלה, ולאפשרות שלה לשמור על הודעות מוצפנות כשאלו יכולות להיות מועברות מפלטפורמה אחת לאחרת.

דיק בראוור, מנהל ההנדסה של החברה, נתן הצצה למה שהולך לקרות בראיון ל-Wired, והבהיר כי מטא תהיה פתוחה רק לאפליקציות שיוכלו להוכיח כי הפרוטוקלים שלהם עומדים בתקנים של החברה ויצטרכו לחתום על חוזה עם לא מעט סעיפים לפני שיוכלו להתחבר. "יש מתח אמיתי בין להציע דרך קלה למשתמשים לשלוח הודעות, ובו בזמן לשמור על הפרטיות, האבטחה והשלמות של הפלטפורמה", הוא הודה.

החוק הזה נועד לקדם תחרות בין שירותים שונים, כשוואטסאפ השייכת למטא היא בעלת כוח והשפעה רבים ביחס לאחרות, עם יותר מ-2.24 מיליארד משתמשים פעילים ברחבי העולם. בראיון הסביר ברוואר כי משתמשים שיפעילו את התכונה יוכלו לקבל הודעות מפלטפורמות אחרות בחלק חדש שיופיע באפליקציה, כנראה בעמודה אחרת מזו של כלל הצ'אטים.