העדכון ימנע דליפת מידע? זו הבשורה של אפל למשתמשיה

אפל מציגה עדכון חדש למכשירי האייפון שאמור להקשות משמעותית על גנבים לגשת למידע הרגיש השמור במכשיר. מעתה יהיה ניתן לגשת לפונקציות ונתונים מסוימים רק בעזרת זיהוי ביומטרי

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/01/24 22:05 יג בשבט התשפד

העדכון ימנע דליפת מידע? זו הבשורה של אפל למשתמשיה
אילוסטרציה, צילום: Creativan,Shutterstock

המלחמה של אפל בגנבי האייפונים: במסגרת עדכון התוכנה האחרון של אפל לאייפון, iOS 17.3, הושק פיצ'ר אבטחה חדש. הפיצ'ר אמור להקשות משמעותית על גנבים לגשת למידע רגיש, לחשבונות חשובים ולאמצעי תשלום השמורים על הפלאפון.

לא תהיה גישה, גם אם הגנב יודע את הסיסמא

כעת יהיה ניתן לגשת למידע ופונקציות מסוימות במכשיר רק עם זיהוי ביומטרי כלשהו: טביעת אצבע או זיהוי פנים. המשמעות תהיה שגם אם הגנב הצליח לזהות את הסיסמא למכשיר, הוא עדיין ייחסם ולא יוכל לגשת לנתונים. בנוסף, כאשר התכונה תהיה מופעלת, והאייפון יזהה כי הוא במקום לא מוכר, הגדרות מסוימות ייחסמו.

כאשר התכונה מופעלת, היא דורשת זיהוי פנים או טביעת אצבע כדי לבצע שורה של פעולות כמו למשל גישה לסיסמאות או מפתחות גישה השמורים ב-icloud, שימוש בשיטות תשלום שמורות בדפדפן ספארי, כיבוי של מצב אובדן המכשיר של האייפון, מחיקת נתונים, הגדרת מכשיר אפל חדש, הגשת בקשה לכרטיס אפל חדש וצפייה במספר הווירטואלי של כרטיס האפל.

אפל, נמנעה מרגולציה והרוויחה מיליארדים

אפל, צילום: shutterstock

"למרות שאי אפשר למנוע לחלוטין גניבה, התכונה הזו מוסיפה מכשול משמעותי"

בחברת אבטחת המידע ESET מתייחסים ליכולת ההגנה החדשה: "עם תכונה זו, אפל מתחילה להסתמך יותר ויותר על ביומטריה כדי לאמת שהאדם עם הטלפון שלך הוא באמת אתה. הגנת מכשיר גנוב מקשה על גישה לא מורשית או שינוי של הגדרות רגישות מה שהופך את האייפון לפחות מושך לפושעים. הגנה משופרת זו משמשת כאמצעי הרתעה, ומוסיפה קושי נוסף עבור הגנבים של המכשירים הללו".

"למרות שאי אפשר למנוע לחלוטין גניבה מכיוון שהעבריינים מוצאים כל הזמן דרכים התכונה הזו מוסיפה מכשול משמעותי. ייתכן שקבוצות פשע מאורגן, המעורבות לעתים קרובות בטיפול בטלפונים גנובים, יצטרכו כעת לעבוד הרבה יותר קשה כדי לעקוף את זה".