אחרי צ'אט GPT: הפרוייקט הסודי של OpenAI

עובדים בארגון OpenAi הזהירו במכתב לדירקטוריון כי מספר פריצות דרך שאירעו לאחרונה במודל המסתורי "Q*" מעידות על קפיצה משמעותית ביכולות ה-AI ועלולות לסכן את קיום האנושות

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/11/23 19:49 י בכסלו התשפד

אחרי צ'אט GPT: הפרוייקט הסודי של OpenAI
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

רשת רויטרס חשפה הבוקר (ה') כי בארגון OpenAi שאחראי על פיתוח צ'אט gpt, הגיעו לפריצת דרך יוצאת דופן שלדברי מספר חוקרים בארגון "עלולה לאיים על האנושות". לפי גורמים בארגון, שמו של הפרוייקט המסתורי הוא "*Q" ויש מי שסבור בחברה כי במסגרת הפרוייקט נשעתה פריצת הדרך בתחום "בינה כללית מלאכותית" (AGI), בינה שלפי החזון של OpenAi, תהיה חכמה יותר מהחכמה האנושית. לפי גורם בחברה, "למרות שהמודל החדש הצליח לפתור בעיות מתמטיות ברמה של תלמידי תיכון, החוקרים אופטימיים מאוד לגבי ההצלחה של פרוייקט Q*".

במקום חיזוי סטטיסטי - מענה על שאלות עם פיתרון יחיד

הבינה המלאכותית הקיימת כיום מצטיינת בתחומי התמונה והשפות, תחומים שבהן קיימות בדרך כלל מספר תשובות נכונות, אותן ניתן להשיג באמצעות חיזוי סטטיסטי של המילים הבאות בטקסט נתון. עם זאת, פתרון בעיות מתמטיות מורכב בהרבה לבינה מלאכותית, כיון שלבעיות כאלו יש פיתרון אחד בלבד. גורמים בארגון מאמינים כי הגעה ליכולת לפתור בעיות מתמטיות עשויה להצביע על קפיצה ביכולת ה-AI לקראת הגעה ליכולת חישוב דומה לאינטליגנציה האנושית.

צ

צ'אט gpt, אילוסטרציה צילום: Ascannio / Shutterstock.com

"קיימת סכנה פוטנציאלית בפיתוח בינה מלאכותית מתקדמת במיוחד"

במכתב שנשלח לדירקטוריון כתבו חוקרים בארגון כי קיימת סכנה פוטנציאלית בפיתוח בינה מלאכותית מתקדמת במיוחד. לפי אותם חוקרים בארגון הוקם צוות בשם "AI Scientist" שמורכב משני צוותים קודמים בשם "Code Gen" ו-"Math Gen", שמטרתו לשפר את ה-AI עד כדי כך שתוכל לערוך מחקר מדעי.