מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

אחרי סערת הציוץ האנטישמי: תרומת הענק של אילון מאסק לישראל

אחרי הציוץ האנטישמי וחרם הפרסומות של אפל, דיסני ו-IBM: היזם העשיר בעולם הודיע כי יתרום את כל ההכנסות מפרסום ומנויים הקשורים למלחמה בעזה לבתי חולים בישראל וארגון הצלב האדום

חדשות כיפה חיים ג'רבי, חדשות כיפה 21/11/23 23:07 ח בכסלו התשפד

אחרי סערת הציוץ האנטישמי: תרומת הענק של אילון מאסק לישראל
תרומת ענק לישראל, אילון מאסק, צילום: shutterstock

היזם העשיר בעולם והבעלים של חברת טוויטר, אילון מאסק, הודיע היום (ג') כי כלל ההכנסות של חברת טוויטר. בציוץ שהעלה לרשת הטוויטר כתב מאסק כי "החברה תתרום את כל ההכנסות מפרסום ומנויים הקשורים למלחמה בעזה לבתי חולים בישראל ולצלב האדום". המהלך מגיע אחרי שחברות הענק IBM, אפל ודיסני הודיעו על הקפאת הפרסומים ברשת החברתית בשל עלייה בתכנים האנטישמיים ברשת וציות אניטשמי שקודם על ידי מאסק.

מאסק הגיב לציוץ האנטישמי: "אמרת את האמת המדויקת"

כזכור, מאסק הגיב בתמיכה לציוץ אנטישמי בו נכתב כי: "קהילות יהודיות דוחפות בדיוק את אותה השנאה שהן טוענות שמכוונת נגדם - נגד אנשים לבנים". מאסק הגיב: "אמרת את האמת המדויקת". בציוץ נוסף, מאסק ביקר בחריפות את הליגה נגד השמצה, שנלחמת נגד האנטישמיות ברחבי העולם, וטען כי היא תוקפת באופן שאינו הגון את המערב "חרף תמיכתו בעם היהודי ובישראל".

חברות הענק שהפסיקו לפרסם בטוויטר

בעקבות הדברים החמורים, חברת הענק IBM הודיעה על השהיית הפרסומות ברשת החברתית וכתבה: "ל-IBM יש אפס סובלנות לדברי שטנה ואפליה ולכן עצרנו מיד את כל הפרסום ב-X (טוויטר) בזמן שאנו חוקרים את המצב הזה, שלחלוטין אינו מתקבל על הדעת". למהלך הצטרפו גם חברות אפל, דיסני וענקית הקולנוע Warner Bros-Discovery את עקב תוצאות המחקר של חברת Media Matters, שגילו עלייה משמעותית בכמויות התכנים האנטישמיים ברשת החברתית.