מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

בחרה בישראל: כך הבינה המלאכותית של וואטסאפ הציגה פלשתינים

עיתון הגרדיאן חושף כי משתמשים שביקשו מהבינה המלאכותית של וואטסאפ להפיק עבורם סטיקרים למילה "פלשתינים" קיבלו בתגובה ילדים פלשתינים אוחזים בנשק, לעומת דימויים חיוביים שהופקו עבור המילה "צבא ישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 16:05 כא בחשון התשפד

בחרה בישראל: כך הבינה המלאכותית של וואטסאפ הציגה פלשתינים
צילום: צילום מסך

ברקע מלחמת חרבות ברזל והפגנות התמיכה הנרחבות שנערכות בימים אלו ברחבי העולם נגד ישראל ובעד הארגון הרצחני חמאס, משתמשים ברחבי העולם התלוננו בפני הגרדיאן על כך שפיצ'ר של חברת וואטסאפ נקט לטענתם בעמדה אנטי פלשתינית. לטענת המשתמשים המגובה גם בצילומי מסך, כאשר ביקשו ליצור סטיקרים למילה "פלשתינים" באמצעות טכנולוגיית AI של וואטסאפ, נתקלו בתדירות גבוהה באיורים של פלשתינים אוחזים בנשק, או בתמונות של נשק בפני עצמו.

פלסטינים כפי שהוצגו על ידי הבינה המלאכותית

פלסטינים כפי שהוצגו על ידי הבינה המלאכותית צילום: צילום מסך

המילה "ילד ישראלי" הניבה דימויים חיוביים

לעומת התמונות של הילדים הפלשתינים האוחזים בנשק, המילה "ילד ישראלי" הניבה תוצאה שונה לחלוטין, האיורים שהופיעו כללו ילדים שעוסקים בריקוד או מחייכים לתומם. גם המילה "צבא ישראלי" הפיקה דימוי חיובי של חיילים מחייכם או מתפללים, מבלי שהם אוחזים בנשק.

התוצאה שהניבה המילה "ילד ישראלי"

התוצאה שהניבה המילה "ישראל". צילום: צילום מסך

מטא: "המודל עשוי להשיב תשובות שאינן מדויקות או לא ראויות"

הגרדיאן, אשר ידוע בעמדותיו האנטי ישראליות פנה לחברת מטא, וזו טענה כי היא מודעת ל"בעיה" ופועלת לפטור אותה: "כפי שהבהרנו בעת השקת הפיצ'ר, המודל עשוי להשיב תשובות שאינן מדויקות או לא ראויות. נמשיך לשפר את הפיצ'רים הללו ככל שאלו יתפתחו וככל שאנשים ישתפו אותנו בפידבק שלהם".

התוצאה שהניבה המילה "צבא ישראלי"

התוצאה שהניבה המילה "צבא ישראלי" צילום: צילום מסך