מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מערך הסייבר מתריע: "לנתק את המצלמות באופן מיידי"

מערך הסייבר הלאומי פירסם התראה חמורה מחיבורם של מצלמות לרשת האינטרנט: "לנתק באופן מיידי או למנוע גישה מרשת האינטרנט למצלמותיכם, בפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/10/23 14:50 ה בחשון התשפד

מערך הסייבר מתריע: "לנתק את המצלמות באופן מיידי"
"לנתק באופן מיידי", האזהרה של מערב הסייבר, צילום: shutterstock

ברקע מלחמת חרבות ברזל והחשש מפני ניסיונות של גורמים עוינים לשבש את החיים במהלך המלחמה, במערך הסייבר הלאומי מפרסמים היום (ו') אזהרה חמורה מחיבורם של מצלמות לרשת האינטרנט ובפרט מצלמות הצופות לאזורים רגישים.

"עלולות לספק לאויב מודיעין אודות הנעשה במרחב הישראלי"

במאמר שנושא את הכותרת: "התרעה דחופה - מצלמות נגישות מרשת האינטרנט" הסבירו במערך הסייבר כי במסגרת הלחימה צפויים להתבצע ניסיונות גישה לא מורשים של גורמים עוינים אשר לדבריהם "עלולות לספק לאויב מודיעין אודות הנעשה במרחב הישראלי".

צילום: shutterstock

כך תתגוננו מפני ניסיונות תקיפה

במערך הסייבר הדגישו כי כבר עתה זוהו ניסיונות תקיפה נגד מצלמות הנגישות מרשת האינטרנט בפורט ,554 פרוטוקול RTSP. עם זאת, במקרה שלא ניתן לנתק את המצלמה ממליצים במערך להגביל את הגישה אליה לכתובות ספציפיות מוכרות, או להשתמש בשירות כגון VPN עם הצפנה.

בנוסף ממליצים במערך לשנות את סיסמת ברירת המחדל במצלמות לסיסמה ארוכה, מורכבת וקשה לניחוש, לוודא שכל עדכוני האבטחה הרלוונטיים של היצרן למצלמה מעודכנים. ולכוון את המצלמה כך שלא שבשדה הראיה שלה לא ייקלטו אזורים או מתקנים רגישים.

מכתב האזהרה המלא


להורדת הקובץ