מומחים לבינה מלאכותית? המדינה מציעה לתקצב אתכם במיליונים

 הממשלה תשקיע בפרוייקטים להטמעת בינה מלאכותית שר הטכנולוגיה, אופיר אקוניס: "הממשלה תקדם מיזמי בינה מלאכותית שיאפשרו קפיצת מדרגה משמעותית בשירות לציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/08/23 13:02 כח באב התשפג

מומחים לבינה מלאכותית? המדינה מציעה לתקצב אתכם במיליונים
בינה מלאכותית, צילום: shutterstock

לראשונה בישראל - הטמעת בינה מלאכותית במשרדי ממשלה: משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה בשיתוף מערך הדיגיטל הלאומי משיקים יחד תוכנית חדשה שנועדה לתמוך ולקדם פרויקטים ממשלתיים מבוססי בינה מלאכותית.

משרד הטכנולוגיה פרסם קול קורא פונה למנהלים ומנהלות במגזר הציבורי ומזמין אותם להגיש הצעות לפתרונות לאתגרים מרכזיים עימם מתמודדים משרדי הממשלה, באמצעות שימוש בכלי בינה מלאכותית. על סמך הצעות אלו, משרדי הממשלה יוכלו לקדם מהלכים לשיפור השירות לאזרח ולייעל את תהליכי העבודה במגזר הציבורי.

אופיר אקוניס

אופיר אקוניס, צילום: כיפה

מסלולי התכנית

פרויקטים קטנים - במסגרת מסלול זה ייבחרו פרויקטים פיתוח מהירים אשר יקבלו תקציב שלא יעלה על 3 מיליון שקלים, ומשך הפיתוח שלהם לא יעלה על שנה.

פרויקטים בינוניים - במסגרת מסלול זה ייבחרו פרויקטים אשר יקבלו תקציב שלא יעלה על 9 מיליון שקלים, ומשך הפיתוח או הטמעה שלהם לא יעלה על שלוש שנים.

פרויקטים לתכנון - במסגרת המסלול יבחרו הצעות עם פוטנציאל גבוה, אך שאינן בשלות דיין למימוש. הפרויקטים המוצעים ייהנו מסיוע בתהליך תכנון מעמיק, תהליך אשר יבשיל פוטנציאל לפרויקטים לאומיים לקראת יציאה לפיתוח. במסגרת מסלול זה תבחרנה הצעות אשר תכנסנה לתהליך תכנון של עד שישה חודשים, כאשר התקציב לתכנון לא יעלה על 0.5 מיליון שקלים

בינה מלאכותית

בינה מלאכותית, צילום: shutterstock

"תחום הבינה המלאכותית צומח באופן חסר תקדים"

במסגרת התוכנית יקבלו המשרדים סיוע כספי וליווי מקצועי ממגוון מומחי AI בארץ. בנוסף יקבלו גישה למחקרים ולחוקרים מהארץ ומהעולם, הדרכות והכשרות לדרגים השונים, ליווי אתי ורגולטורי למימוש אחראי של הפתרון וסיוע בפיצוח המענה הנכון מבחינה טכנולוגית, עסקית, ומקצועית. לאחר תהליך בחינת ההצעות, הפרויקטים הנבחרים, יהיו לפרויקטי דגל בתחום הבינה המלאכותית ("פרויקטים לאומיים") - פרויקטים שהצלחה בהם תוביל לשינוי מהותי ומהיר על השירות לאזרח.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס, אמר כי: "תחום הבינה המלאכותית צומח בשנים האחרונות באופן חסר תקדים. פוטנציאל ההשפעה של הבינה המלאכותית על הכלכלה והחברה עצום", לדבריו: "יחד נקדם מיזמים של הטמעת בינה מלאכותית, אשר יאפשרו קפיצת מדרגה בפעילות המשרדים והממשלה כולה".

הגשת הצעות לפרויקטים ניתן להגיש עד יום רביעי ב' כסליו