בשורה לטראמפ: פייסבוק הודיעה שהחסימה תוסר אבל הוסיפה סעיף מיוחד

כבר שנתיים שחשבונותיו של נשיא ארצות הברית לשער מושעים מהרשתות החברתיות של מטא. עתה מודיעים בחברה כי הם יחזירו את החשבונות תוך מספר שבועות

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 08:53 ד בשבט התשפג

בשורה לטראמפ: פייסבוק הודיעה שהחסימה תוסר אבל הוסיפה סעיף מיוחד
טראמפ, צילום: shutterstock

הוא חוזר: ענקית הרשתות החברתיות מטא, הודיעה כי תשיב את חשבונותיו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונאלד טראמפ. במסגרת שחרור החסימה יוחזרו חשבונויו של טראמפ ברשות פייסבוק ואינסטגרם השייכות למטא. נשיא מטא לעניינים גלובליים, ניק קלג, אמר: ″הציבור צריך להיות מסוגל לשמוע מה הפוליטיקאים שלו אומרים, כדי שיוכלו לעשות בחירות מושכלות בקלפי".

עוד הוסיף קלג ואמר: "הייתה החלטה יוצאת דופן שהתקבלה בנסיבות יוצאות דופן. כעת, לאחר שחלף פרק הזמן של ההשעיה, השאלה היא לא אם אנחנו בוחרים להחזיר את חשבונותיו של טראמפ, אלא האם נותרו נסיבות יוצאות דופן כאלה שהארכת ההשעיה מעבר לתקופה המקורית של שנתיים היא מוצדקת".

"עונשים מוגברים על עבירות חוזרות"

חשבונותיו של טראמפ נחסמו כזכור, לאחר אירועי הפריצה לקפיטול ובעודו נשיא מכהן לאחר שבחרה הגדירו אותו כ"סיכון להסתה נוספת לאלימות" והשעו את חשבונותיו לשנתיים. טוויטר נקטה בצעד שונה וחסמה את טראמפ לצמיתות אך לאחר שאילון מאסק רכש את החברה הוא הודיע כי ישחרר את החסימה.

צילום: shutterstock

למרות שחרור החסימה, בפייסבוק הודיעו כי טראמפ יהיה נתון ל"עונשים מוגברים על עבירות חוזרות" ובמידה ויפר טראמפ את הנחיות הרשתות, הוא ייחסם שוב. קלג כתב: "אנחנו יודעים שכל החלטה שנקבל בנושא הזה תזכה לביקורת חריפה. אנשים לא יסכימו אם זו ההחלטה הנכונה. אבל היה צריך לקבל החלטה, אז ניסינו לעשות את זה כמיטב יכולתנו בצורה שתואמת את הערכים שלנו ואת התהליך שקבענו בתגובה להנחיית מועצת הפיקוח".

טראמפ בכלל לא מתכוון לחזור

וטראמפ עצמו? הוא בכלל לא מעוניין לחזור לרשתות החברתיות של מטא: "אני לא רואה סיבה לזה", אמר במהלך כינוס המועצה היהודית הרפובליקנית. טרמאפ שכזכור, הקים רשת חברתית משל עצמו הנקראת Truth Social, הודיע כי ימשיך להשתמש בה ולא בחלופות האחרות. ימים יגידו אם נזכה לראות עוד פוסטים של השניא לשעבר בפייסבוק.