בין 3,100 ל-5,200 שקל: איזה סמאטרפון יקבלו חברי הכנסת החדשים?

אייפון או סמסונג? חברי הכנסת החדשים מתרגלים למעמדם החדש וההטבות הנלוות לו. בין שלל היועצים והעוזרים שמוצמדים לחברי הכנסת, ישנה הטבה בדמות טלפון חכם חדיש שיקבלו חברי הכנסת | באיזה דגם יבחרו?

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 22/11/22 14:41 כח בחשון התשפג

בין 3,100  ל-5,200 שקל: איזה סמאטרפון יקבלו חברי הכנסת החדשים?
צילום: shutterstock

אייפון 13 פרו מקס או סמסונג S22? חברי הכנסת החדשים בכנסת ה-25 אמנם עוד לא עומדים מול הצבעה דרמטית על עתיד המדינה, אך נראה שבכל הקשור להטבות להן הם זכאים מתוקף היותם חברי כנסת ישנן התלבטויות קשות ביותר - באיזה סמארטפון לבחור.

אלמוג כהן

ילך על אייפון? אלמוג כהן צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

נזכיר, חברי כנסת מתוקף תפקידם זכאים לתקצוב שנתי של 97,686 שקל בשנה לצורך מימון הפעילות הפרלמנטרית שלהם, כאשר חברי כנסת חדשים זכאים לתוספת של עוד 10,425 שקלים לתקציב השנתי. 

אייפון 13 פרו מקס

אייפון 13 פרו מקס צילום: shutterstock

תכליתו של החוק ומטרתו המרכזית הוא לכיסוי ההוצאות הכרוכות במילוי תפקידם של חברי הכנסת, על מנת לסייע להם לשמור על הקשר עם הבוחר, כאשר החוק מדגיש כי חברי הכנסת רשאים להשתמש בתקציב זה רק לצורך התכלית הזו בלבד ואי אפשר להשתמש בו למשל לצורכי מפלגתו או לצורכי התמודדותו בבחירות מקדימות. 

בועז ביסמוט. יכהן תחת שיקלי?

חבר כנסת חדש   - בועז ביסמוט. צילום: יונתן סינדל פלאש 90

במה יבחרו חברי הכנסת? סמסונג או אייפון? 

אחד מהדברים שזקוקים לחבר כנסת לצורך הקשר עם הבוחר הוא כמובן  - טלפון סלולרי. על פי חוק חבר כנסת זכאי לחבילת תקשורת שלמה הכוללת בין השאר: הוצאות התקנה חד פעמית של קו טלפון בדירה שבה הוא מתגורר, מכשיר פקס מנוי לשני עיתונים יומיים ועוד. הדובדבן שבקצפת הוא מכשיר רדיו-טלפון נייד, או כפי שכולם מכירים - סמארטפון.

גלקסי S22

גלקסי S22 צילום: shutterstock

לחבר כנסת הזכות לרכוש סמארטפון על חשבון תקציב הקשר הבוחר, כאשר לחברי הכנסת ה-25 חשב הכנסת אישר לבחור בין שתי אופציות - אייפון 13 פרו מקס שמחירו נע בין 4,700 שקלים ל-5,200, לבין סמסונג גלקסי S22 שמחירו נע בין 2,400 שקלים ל-3,100 שקלים.

הקאצ' נמצא כאן, חבר כנסת שיעזוב את הכנסת ייאלץ אחר כבוד להשיב את המכשיר לכנסת. כמו כן, אם ניצל חבר כנסת את כל תקציבו השנתי לפעילות פרלמנטרית ושילמה הכנסת הוצאות אחזקה ושימוש על הסמארטפון שלו, ינוכו משכרו ההוצאות העודפות שהכנסת שילמה. 

מה עדיף? אייפון 13 פרו מקס או סמסונג גלקסי S22?