יוטיוב ערכה ניסוי על חשבון הגולשים ועוררה את זעמם

ענקית הווידאו ערכה ניסוי קצר על חשבון הזמן היקר של המשתמשים בכל רחבי העולם, והגדילה את מספר הפרסומות עליהן לא ניתן לדלג על לתחילת הצפייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/09/22 22:37 כג באלול התשפב

יוטיוב ערכה ניסוי על חשבון הגולשים ועוררה את זעמם
צילום: shutterstock

מי מאיתנו לא מכיר את חמש השניות הארוכות בהיסטוריה, כאשר אנו נאלצים להמתין בסבלנות עד שחברת יוטיוב בכבודה ובעצמה תאשר לנו לדלג על הפרסומת בטרם התחלת הצפייה. גולשים ברחבי העולם מדווחים לאחרונה כי מספר הפרסומות עליהן לא ניתן לדלג גדל באופן מפתיע, ואפילו חלקם נאלצו לצפות בלא פחות מ-11 פרסומות עד שזכו ללחוץ על כפתור skip ad המיוחל. 

בתגובה לתלונות, הסבירו בחברה כי מדובר בפורמו חדשני, "פרסומות באמפר", וכי למרות הכמות הגדולה, מדובר למעשה בפרסומות קצרות יחסית של 6 שניות. חשוב לציין כי הצופה הממוצע בשירות שיתוף הסרטונים נאלץ מדי פעם לדלג על פרסומות גם באמצע הצפייה, כאשר מדובר בסרטונים ארוכים במיוחד. בחברה תירצו את המספר הגבוה של הפרסומות גם בעובדה כי מדובר בניסוי שכבר הסתיים, ומעבר לזה, ניתן גם להתקין חוסם פרסומות. 

כדי למנוע שיימינג: החברה מסתירה דיסלייקים

בחודש נובמבר האחרון הודיעה ענקית הווידאו על מהלך חדש בו ספירת הדיסלייקים תוסתר מכל הסרטונים שהועלו לפלטפורמה באופן גורף. החברה שבבעלות גוגל טוענת כי מטרת המהלך היא לשמור על יוצרים בכלל ועל יוצרים "קטנים" בפרט, מפני מתקפות מכוונות של משתמשים שיסמנו דיסלייקים בכוונה תחילה לפגוע באותו יוצר. ביוטיוב הבהירו כי הסתרת הדיסלייקים נועדה לקדם "אינטראקציות מכובדות ומכבדות בין הצופים ליוצרים", ולמעשה להקטין את מקרי השיימינג ברחבי הפלטפורמה שלה.

נבהיר ליוצרים המודאגים, שעדיין תוכלו למצוא את מספר הדיסלייקים בסרטונים שלכם ובתור יוצרים, אך מי שנכנס לתוכן כצופה לא יוכל לראות זאת מבחוץ. "אנחנו רוצים ליצור סביבה מכילה ומכבדת שבה ליוצרים יש הזדמנות להצליח ולהרגיש בטוחים לבטא את עצמם", נכתב בהודעה של יוטיוב לתקשורת. "זהו רק צעד אחד מני רבים שאנו נוקטים כדי להמשיך ולהגן על יוצרים מפני הטרדה. העבודה שלנו לא הסתיימה, ונמשיך להשקיע כאן".