ספרא וסייבר גאווה לתלמידי הישיבות התיכוניות: 4 מדליות לנבחרת ישראל באולימפיאדת מדעי המחשב

נבחרת ישראל במדעי המחשב ובה שני תלמידי ישיבות תיכוניות זכתה היום לקבלת פנים חגיגית בהשתתפות שרת החינוך | הנבחרת זכתה בארבע מדליות המצטרפות להישגים יוצאי דופן של כלל הנבחרות הישראליות באולימפיאדות המדעיות

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 17:20 יט באב התשפב

גאווה לתלמידי הישיבות התיכוניות: 4 מדליות לנבחרת ישראל באולימפיאדת מדעי המחשב
צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

נבחרת ישראל במדעי המחשב חזרה היום (ג') לישראל לאחר שהשיגה הישגים מרשימים באולימפיאדה הבינלאומית למדעי המחשב - מדלית זהב, 2 מדליות כסף ומדלית ארד. הישגי הנבחרת מגיעים לאחר הישגים מרשימים מאוד שהציגו שלל נבחרות ישראל באולימפיאדות השונות בפיזיקה, כימיה, מתמטיקה וביולוגיה.

קבלת פנים חגיגית נערכה במעמד שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, לכל תלמידות ותלמידי נבחרות ישראל, שהשתתפו הקיץ באולימפיאדות הבינלאומיות. האולימפיאדה הבינלאומית במדעי המחשב היא האחרונה בעונת האולימפיאדות הנוכחית, בה מסכמות הנבחרות הישגים אדירים: 22 מדליות אולימפיות- 4 מדליות זהב, 10 מדליות כסף ו- 8 מדליות ארד. 

שני תלמידי ישיבות תיכוניות זכו במדליות באולימפיאדת מדעי המחשב

נבחרת ישראל במדעי המחשב כוללת שני תלמידי ישיבות תיכוניות - איתן אלבוים, תלמיד ישיבה תורה ומדע בירושלים ואלעזר קורן, תלמיד ישיבת תקוות יעקב בשדה יעקב, וכן דניאל ובר, תלמיד תיכון שז"ר מקרית אונו ואלון תנאי, תלמיד תיכון דה-שליט מרחובות.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, אמרה במפגש לתלמידים: "אני מאוד שמחה לראותכם. הלב מתמלא בגאווה מההישגים יוצאי הדופן אליהם הגעתם באולימפיאדות. הדרך, ההשקעה, ההתמדה וכוח הרצון שכולכם הפגנתם חשובים ומרשימים כמו ההישגים אליהם הגעתם. אנחנו מחויבים להמשיך ולפעול כדי שמערכת החינוך תיתן לכם ולכל תלמידי ישראל, את כל הכלים הנדרשים על מנת להמשיך להתפתח ולהצטיין בתחומים שאתם אוהבים". 

צילום: משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד

נשיא אוניברסיטת בר אילן: "העתיד של מדינת ישראל נמצא בידיה של החבורה המוכשרת הזו"

ד"ר שמשון שושני, יו"ר מרכז מדעני העתיד: "תלמידות ותלמידי ישראל הוכיחו יכולות יוצאות דופן בעונת האולימפיאדות הנוכחית והגיעו להישגים אישיים ולאומיים פורצי דרך, מעוררי הערכה וגאווה. תלמידות ותלמידים אלה הם סמל לנוער מצוין ומוכשר והם שגרירי כבוד של מדינת ישראל בעולם. מרכז מדעני העתיד ימשיך לפעול בשותפות עם משרד החינוך והמוסדות האקדמיים להובלת ההכשרה המתקדמת ביותר ובהענקת הכלים האיכותיים ביותר לתלמידות ותלמידי ישראל".

מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר: "תלמידי מערכת החינוך חותמים שורה מרשימה של הישגים בתחומי המדעים, ומציבים את ישראל בקדמת הבמה העולמית. ההישגים הם פרי עמל של התמדה, נחישות ויכולות אישיות גבוהות של התלמידים ותמיכה יוצאת דופן של מאמנים מקצועיים מהשורה הראשונה.  אני מברכת את התלמידים שלנו על התוצאות המרשימות, ומאחלת להם להמשיך ולהצעיד את המדע של ישראל קדימה".

פרופ' אריה צבן, נשיא אוניברסיטת בר-אילן (שהכשירה את נבחרת ישראל במדעי המחשב): "העתיד של מדינת ישראל נמצא בידיה של החבורה המוכשרת הזו ושל עוד מאות בני ובנות נוער שלוקחים בתוכניות ההעשרה המיוחדות במדעי המחשב. מעבר לחוכמה שלהם, יש בהם מצוינות מעוררת השראה ורצון ללמוד ולהעשיר את עצמם. אנו גאים להוביל את ההכשרה שלהם כנבחרת האולימפית, חבורה שתהפוך בהמשך למדעני העתיד של ישראל".