גוגל שחררה גרסה חדשה לאנדרואיד: אלה השינויים שאתם צריכים להכיר

ענקית הטכנולוגיה השיקה את הגרסה המתקדמת ביותר של מערכת ההפעלה אנדרואיד | אנדרואיד 13 מציגה שיפורים בעיצוב, בהגנה על הפרטיות שלכם ובממשק עם מכשירים אלחוטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/08/22 16:35 יט באב התשפב

גוגל שחררה גרסה חדשה לאנדרואיד: אלה השינויים שאתם צריכים להכיר
צילום: shutterstock

ענקית הטכנולוגיה גוגל השיקה אמש (ב') את הגרסה המתקדמת ביותר למערכת ההפעלה שלה - אנדרואיד 13. לאחר שהגרסה האחרונה של מערכת ההפעלה, אנדרואיד 12, הושקה באוקטובר שעבר, גוגל משחררת את הגרסה החדשה פחות משנה לאחר העדכון האחרון. החברה הודיעה כי הגרסה החדשה זמינה למכשירי סמסונג, וואן פלוס, שיאומי, מוטורולה, סוני ועוד ותהיה זמינה לכלל מכשירי האנדרואיד עד לסוף השנה האזרחית.

משרדי גוגל בלונדון, מקום שני בישראל

צילום: shutterstock

עיצוב חדש, הגנה גבוהה יותר על הפרטיות שלכם ושיפור באיכות ואפשרויות השמע

אז מה חדש? מבחינת מראה, ערכת הנושא "Material You" זוכה לעיצוב חדש, כאשר ערכת הנושא תומכת כעת באייקונים של אפליקציות צד שלישי, בנוסף לכך תוכלו להתאים שפות ספציפיות לאפליקציות ספציפיות וכך תוכלו לבחור שפה לטלפון ולהשתמש באפליקציות יעודיות בשפות אחרות שמתאימות לכם. נגן המדיה המעודכן ישנה את המראה שלו באופן אוטומטי בהתאם למוזיקה או הפודקאסט שלו תאזינו ו"מצב השינה" יהפוך ל"מותאם אישית" עבורכם וכולל עמעום טפט ועיצוב כהה.

גם מבחינת ההגנה על פרטיות המשתמשים מציגה גוגל שיפורים. בגרסה החדשה אפליקציות לא יקבלו גישה לכל ספריית המדיה רק בשביל לשתף פריט אחד ובנוסף "היסטוריית הלוח" תימחק אוטומטית לאחר פרק זמן מסוים במידה והעתקתם נתונים רגישים כמו כתובת הדוא"ל שלכם, מספר הטלפון או אישורי התחברות. אפליקציות יצטרכו לבקש מכם במפורש לאפשר להן לשלוח הודעות, זאת במקום לקבל את הפריווילגיה הזו כברירת מחדל.

מערכת ההפעלה החדשה תהנה מתמיכה בצליל היקפי מבוסס מיקום ותוכל להתאים לאוזניות שיודעות ליצור אותו בהתאם לתנועת הראש. אנדרואיד 13 גם מאמצת באופן מלא את תקן BLE (בלוטות' אנרגיה נמוכה), מה שיביא לחיבורים מהירים יותר לאוזניות או רמקולים אלחוטיים, בנוסף תוכלו לשתף מוזיקה למספר מקורות מהסמארטפון שלכם במקביל.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן