אבטחה וייצור חשמל: הפתרון המפתיע של החברה הישראלית

טראלייט הקימה את הפיילוט הראשון בישראל של גידור סולארי, כאשר הפוטנציאל מוערך ב-1,000 ק"מ גדרות שיוכלו לייצר חשמל בשווי של כ-180 מיליון שקל בשנה. "עולם האנרגיה הירוקה חותר כל הזמן קדימה", אמר מנכ"ל החברה

ישי אלמקייס ישי אלמקייס, חדשות כיפה 20/03/22 11:03 יז באדר ב'

אבטחה וייצור חשמל: הפתרון המפתיע של החברה הישראלית
גידור סולארי במושב נועם, צילום: טראלייט

פיילוט ראשון מסוגו בישראל של גדרות ועליהן פאנלים סולאריים, מוקם בימים אלו במושב נועם שליד קריית גת על-ידי חברת טראלייט, המקימה פרוייקטי אנרגיה מתחדשת ברחבי ישראל. בחברה מעריכים כי מדובר בשוק בעל פוטנציאל משוער של כ-500 מגה-וואט מותקן שיכולים לספק כ-740 ג'יגה וואט שעה של חשמל ירוק ונקי בשנה, השווה ערך לשתי תחנות כוח בינוניות. בשוק מעריכים כי מדובר בשוק בעל פוטנציאל משוער של כ-180 מיליון שקל בשנה. הפרויקט כבר זוכה להתעניינות רבה בקרב משרדי ממשלה שונים, ביניהם המשרד לביטחון פנים וכן משטרת ישראל. 

טראלייט בשילוב תנועת המושבים, מקדמת התקשרויות בנושא זה מול מאות מושבים המשתייכים לתנועה. הפיכת הגדרות לסולאריות תסייע למושבים לצד יצירת חשמל ירוק, בתחזוקת הגדרות ותפעולן, תוך שיפור אמצעי הביטחון של המושבים בשילוב רכיבים כגון מצלמות, תאורה, חיישנים וכיוצא בזה, שיופעלו באמצעות החשמל הנקי המופק מהפאנלים שעל הגדר. 

בחברה זיהו גם את הפוטנציאל, לאור הגידול בביקוש לרכבים חשמליים, והתקינו על הגדר במושב נועם עמדות הטענת רכבים חשמליים של חברת EV מוטורס, המספקות חשמל לרכבים החונים בסמיכות ולטובת התושבים. 

רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט

רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט צילום: חן וגשל

טראלייט עומדת בפני התרחבות של פעילותה בארץ ובחו"ל ולאחרונה חתמה על מזכר הבנות עם מגדל ביטוח שתשקיע עד 460 מיליון שקל בשניים מפרויקטי הדגל של החברה: פרויקט התענך1 בהיקף של 156 מגה וואט ופרויקט Dunmore שבקנדה בהיקף של כ-258 מגה וואט שאליהם תצטרף מגדל כבעלת מניות. שני הפרויקטים צפויים להתחיל בהפעלה מסחרית במהלך 2023 ולהוות נדבך חשוב לקראת המשך הרחבה מואצת של פעילות החברה.

חברת טראלייט, פועלת בתחום פיתוח וייזום פרויקטי אנרגיה סולארית בארץ ובעולם. לטראלייט שותפות אסטרטגית בלעדית עם תנועת המושבים, המאגדת 254 מושבים ברחבי הארץ. בנוסף, החברה השקיעה במספר חברות טכנולוגיה בתחומי האנרגיה הירוקה ותהליכי הייעול אנרגטי. לחברה צבר פרויקטים של כ-750 MW בישראל וכן מאות מגה וואט בפרויקטים בחו"ל. מנכ"ל החברה הוא רני ליפשיץ ויו"ר החברה הוא יונל כהן.

לדברי רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט: "עולם האנרגיה הירוקה חותר כל הזמן קדימה, בחיפוש אחר פתרונות שמישים ליצירת חשמל נקי. כשמחירי הדלק ממשיכים לנסוק ברחבי העולם וכשעוד מדינות מחפשות דרכים לצמצם פליטות מזהמות, עלינו לשאוף לפיתוח פרויקטים המשמשים את כל הצדדים המעורבים בדבר. פרויקט כמו גדר סולארית בראש ובראשונה משדרג משמעותית את הביטחון של היישובים ומעבר לכך מביא עמו מגוון רחב של תועלות רבות".