אוניברסיטת בר-אילן תעניק NFT למתקבלים ללימודים

מהלך חדשני וראשון מסוגו באקדמיה שייתן לסטודנטים החדשים יצירה דיגיטלית בעלת ערך מתמשך. המטרה: לעודד סטודנטים להתנסות בפלטפורמות טכנולוגיות חדשות 

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/02/22 08:16 יז באדר א'

אוניברסיטת בר-אילן תעניק NFT למתקבלים ללימודים
היצירות שיחלקו לסטונדטים, צילום: יחצ

לקראת הימים הפתוחים שייערכו ב-18 וב-20 בפברואר, אוניברסיטת בר-אילן החליטה להעניק למי שיתקבל ללימודים NFT במתנה . NFT הן יצירות אומנות דיגיטליות ייחודיות וסחירות. היצירות הדיגיטליות מבוססות על דמויות של צעירים וצעירות שעוצבו בהשראת הסטודנטים המגוונים של אוניברסיטת בר-אילן, המגיעים מכל חלקי החברה.

NFT, קיצור של Non-Fungible Token  ובעברית - אסימון חסר תחליף ,הינה יצירה דיגיטלית ייחודית אותה ניתן לקנות ולמכור ברשת. בשנה האחרונה תפס תחום הNFT  תאוצה גם בישראל, במיוחד בקרב קהל מגוון וצעיר יחסית של חובבי אמנות, נדל"ן וספורט. ועכשיו, באמצעות המהלך של אוניברסיטת בר-אילן, הוא  מגיע לראשונה לאקדמיה. 

"הNFT , במובנים מסוימים דומה לסטודנט בתחילת דרכו. כמו ה NFT הסטודנט משביח את יכולותיו במהלך השנים, מעלה את ערכו האישי ומשפיע על העתיד שלו"  כך אמרה נעמה גת, סמנכ"ל באוניברסיטת בר-אילן עם השקת המהלך. היא הוסיפה ואמרה: "המטרה שלנו היא לעודד סטודנטים וסטודנטיות להתנסות בפלטפורמות טכנולוגיות חדשות ולבטא את העובדה שהאוניברסיטה חושבת קדימה ומתנסה יחד איתם. זהו תחום אינטרדיסציפלינרי  במהותו, שלתפיסתנו דומה במאפייניו לבינתחומיות של המחקר כמו שנעשה באוניברסיטת בר-אילן. יש בו אלמנטים של הנדסת תוכנה, כלכלה, מימון, אומנות, פסיכולוגיה, וגם היבטים של משפט ואתיקה".

אחת היצירות

אחת היצירות צילום: יחצ


NFT הוא אבולוציה של מטבעות הקריפטו, המבוסס על טכנולוגיית הבלוקצ'יין. הוא התחיל עם השקת מטבע הביטקוין בשנת 2009, ומאז התפתח למטבעות רבים ובהמשך גם NFT. הוא מאפשר לאנשים להיות בעלים של פריטים דיגיטליים, על גבי פלטפורמות המיועדות לכך ברשת. 

על מנת להיות בעלים ולסחור בNFT , יש צורך בפתיחת ארנק קריפטוגרפי  ולהגדיר את הרשת אותה בוחרים כארנק בפלטפורמה למסחר בNFT-. האוניברסיטה בחרה להעלות את היצירות אל רשת הNFT הפופולארית בעולם, Opensea. על מנת שסטודנט, אשר יפתח ארנק קריפטוגרפי יוכל לקבל את הNFT  שיבחר. בין 500 הדמויות הראשונות שיצרה האוניברסיטה ניתן למצוא דמויות נשיות וגבריות,  ודמויות מכל המגזרים שעוצבו ע"י המאיירים בחברת לג'נדרי.

כל סטודנט שירשם לשנת הלימודים תשפ"ג, יקבל את ההודעה הבאה: "אנחנו גאים לשתף את ה-NFT הראשונים שלנו עם קהילת המתעניינים בלימודים באוניברסיטה. הדמויות נוצרו בשיתוף עם מאיירים והן ייחודיות לאוניברסיטת בר-אילן. כדי לקבל NFT במתנה, עליך להתקבל ללימודי תואר אקדמי באוניברסיטה של שנת תשפ"ג. לאחר תשלום המקדמה, ישלח אליך קישור לבחירת דמות מתוך הקולקציה. בקישור יינתן כל המידע על תנאי קבלת המתנה ועל פתיחת ארנק קריפטוגרפי  שהכרחי לתהליך. המהלך יהיה בכפוף לתקנון ולכל דין"..