978,600 שקלים: זה הסכום ששווה בן דהן

בזכות הרב בן דהן: צירופה של מפלגת אח"י לבית היהודי תכניס לקופת המפלגה כמעט מיליון שקלים בעזרת חוק מימון המפלגות

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 22/07/19 11:27 יט בתמוז התשעט

978,600 שקלים: זה הסכום ששווה בן דהן
שווה כמעט מיליון שקלים, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, ממשיך לפעול תחת מפלגת אח"י גם לאחר שחזר לבית היהודי והפך למועמד רשמי ברשימה הסרוגה, וכל זאת מכיוון שבן דהן ומפלגת אח"י מכניסים קרוב למיליון שקלים לקופת הבית היהודי. 

כל מפלגה זכאית, על פי חוק, למימון הוצאותיה לקראת מערכת הבחירות. גובה המימון נקבע על פי מספר המנדטים שקיבלה בבחירות האחרונות. החישוב הכלכלי של כל מנדט שמקבלת המפלגה שווה ל- 70% משווי המנדט בעת התשלום למימון המפלגות. ולכן המנדט שהכניסה מפלגת אח"י לליכוד שווה 978,600 שקלים בדיוק. 

החוק מסייג את קביעתו ביחס לחיבורים בריצה משותפת בין מפלגות שונות. במידה ובבית היהודי רוצים לקבל את הכסף ששווה המנדט של בן דהן, הוא חייב להישאר רשום במפלגת אח"י בעת הגשת הרשימה לוועדת הכנסת ב-1 לאוגוסט: "בעת הגשת רשימת מועמדים משותפת ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, רשאיות המפלגות להגיש הסכם מימון שוטף שלפיו חלק מהמימון השוטף, בשיעור שלא יעלה על יחידת מימון שוטף אחת, יועבר מדי חודש בין המפלגות המרכיבות את הסיעה המשותפת".

בן דהן ממוקם במקום הרביעי ברשימת הבית היהודי, לאחר שנבחר למקום השלישי בפריימריז המפלגתיים, אך נאלץ לרדת במקומו לטובת שריונה של ח"כ עידית סילמן. על פי ההסכם שנחתם בבחירות הקודמות בין נתניהו לרב רפי פרץ הליכוד שריין את המקום ה-28 למועמד מטעם הבית היהודי והם בתמורה יתחברו עם עוצמה יהודית. 

במידה ויהיו חיבורים נוספים במפלגות הימין בן דהן עתיד להתדרדר לתחתית הרשימה ואף לעשירייה השנייה, אולם לסגן השר יש כוח גדול ביד כאשר המפלגה המצויה בחובות משוועת לכסף. לא מן הנמנע שבשביל לקבל את כספי מפלגת אח"י יבטיחו במפלגה תפקיד נכסף לאלי בן דהן.