לקראת ריבונות? 1,500 מתפללים בקבר יהושע בן נון

לראשונה מאז פרוץ הקורונה: 1500 מתפללים בקבר יהושע בן נון. יוסי דגן: "שואבים כוח ממנחיל הארץ הראשון - להחיל היום ריבונות על כל מרחביה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/06/20 09:42 כ בסיון התשפ

לקראת ריבונות? 1,500 מתפללים בקבר יהושע בן נון
יוסי דגן ומח"ט אפרים, צילום: רועי חדי

1500 מתפללים נכנסו הלילה לכפר כפל חרת' שבשומרון וביקרו בקבר יהושע בן נון וכלב בן יפונה. האירוע הגדול אורגן על ידי אגף המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון ובאישור כל גורמי הבטחון.

למעשה מדובר בכניסה ראשונה של יהודים לאזור הקדוש ליהודים מאז פרוץ נגיף קורונה. במועצה האזורית שומרון אומרים כי כלל המשתתפים עמדו בכללים הנוקשים של משרד הבריאות. עובדי מנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון חילקו מסיכות פנים וחומרי חיטוי למתפללים. 

יוסי דגן והמח"ט

יוסי דגן והמח"טצילום: רועי חדי

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שביקר אף הוא במקום יחד עם אל"מ יפתח נורקין מח"ט אפרים, שוטרים, חיילי צה"ל רבנים ותושבים השומרון אמר כי האירוע היה מרגש מאוד "זו הפעם הראשונה שאנחנו עולים לקברים כאן מאז פרוץ הקורונה, כלל הנחיות משרד הבריאו נשמרו כאן בקפדנות" 

דגן אמר כי העלייה לקבר יהושע בן נון נעשית ערב פרשת "שלח לך", פרשת המרגלים, שיהושע היה חלק מאותם מרגלים יחד עם כלב בן יפונה וביקשו לעלות לארץ ישראל להנחיל את העם בה. 
"יהושע היה הראשון שהנחיל ריבונות בארץ ישראל, הגענו למקום כדי לשאוב כוח ממנחיל הארץ הראשון - להחיל היום ריבונות על כל מרחביה"