חורשה בשומרון לזכר החייל עמית בן יגאל

30 לזכרו: אביו של לוחם סיירת גולני, עמית בן יגאל, ביקש לנטוע עץ בשומרון להנצחת בנו שנהרג מפגיעת אבן. ראש המועצה יוסי דגן בתגובה: "בשבילו ניטע חורשה" 

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 20:26 יח בסיון התשפ

חורשה בשומרון לזכר החייל עמית בן יגאל
צילום: ללא

לוחם סיירת גולני עמית בן יגאל ז"ל ריגש את מדינת ישראל כאשר הגן בגופו על חבריו לצוות, דבר שהביא למותו בפעילות מבצעית בכפר יעבד בשומרון. במהלך השבעה הגיע ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן לנחם את הוריו של עמית שביקשו לנטוע בשומרון עץ לזכרו, דגן אמר להורים השכולים: "עמית הגן עלינו, על השומרון, ננציח את זכרו עם חורשה מול הכפר בו נהרג" בנוסף, יוקם גם גן שעשועים שכונתי לזכרו. 

דגן הסביר את ההחלטה להקמת חורשה: "עמית היה חייל אמיץ, שהגן בגופו על תושבי מדינת ישראל בכלל וצפון השומרון בפרט, הפעולה בה נהרג הייתה פעולה ללכידת מיידי אבנים ובקבוקי תבערה על הכביש לכיוון הישובים מבוא דותן וחרמש. הוא נרצח על ידי מחבל בן בליעל שהוסת גם על ידי הרשות הפלשתינית. אלו יוסיפו דם ורוע ואנו נוסיף חיים וצמיחה. החורשה שתקום מסמלת את כל הטוב שיש בעם ישראל ובעמית שפניהם לבנייה ועשיית טוב ולא להרס ודם".

נאווה, אימו של החייל מציינת את הסמליות שבדבר: "בשישי שקדם לנפילתו, נפגש עמית עם אביו בגן שעשועים קרוב לבסיס בו שירת, הוא מאוד התחבר לטבע ואהב ילדים, מרגישה שיש שילוב מנצח שמאפיין אותו". האב הוסיף: "יש חשיבות גדולה מאוד להקמת חורשה שם. הסיירת יחד עם הבן שלי נכנסו לכפרים כדי להגן על המתיישבים כדי שיוכלו לקיים חיים סדירים. חשוב לנו שהחורשה תשרת את האוכלוסייה המקומית וגם את החיילים שיגיעו לשם. עמית אהב את השומרון ויותר מכך אהב את תושבי השומרון שכינה מלח הארץ".