התפרעויות ועימותים במחאת עובדי תעשיית התרבות

הדרך לירושלים נחסמה על ידי מפגינים מ"מטה המאבק להצלת עולם התרבות והאירועים", ולאחר מכן יצאה שיירת המשאיות בנסיעה איטית לירושלים. פקקים כבדים נרשמו בעליות לירושלים ובכניסה אליה. בהמשך נרשמו התפרעויות בהפגנה מול משרד האוצר

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/20 11:40 יח בסיון התשפ

התפרעויות ועימותים במחאת עובדי תעשיית התרבות
המפגינים לפני יציאתם לכביש, צילום: יח"צ

התפרעויות ועימותים במחאת "שבוע הזעם" של אנשי תעשיית התרבות והאמנים, שמפגינים הבוקר (ד') מול משרד האוצר בירושלים. הפגישה שאמורה הייתה להתקיים בין נציגי המחאה למנכ"ל משרד ראש הממשלה ונציגי הממשלה בוטלה, בזמן שהנציגים כבר הגיעו לבניין. מאות מפגינים מנסים בשעה זו לפרוץ את מחסומי המשטרה בזעם. המשטרה עיכבה שני מפגינים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "כוחות משטרת ישראל פועלים ברחוב קפלן בירושלים לשמירה על הסדר הציבורי, ובתוך כך עצרו/עיכבו 2 חשודים שהפרו את הסדר ותקפו שוטר שנזקק לטיפול רפואי במקום. המשטרה שבה ומדגישה שלצד קיום מחאות תפעל לשמירה על הסדר הציבורי".

מוקדם יותר חסמו למעלה מ-60 משאיות כבדות של חברות תאורה וסאונד את העלייה לירושלים בסמוך לשער הגיא וגורמות לעומסי תנועה כבדים, זאת כחלק ממאבק שזכה לכינוי "שבוע הזעם" של תעשיית התרבות והאירועים הלא מתוקצבים, אשר נכנסת היום ליומה הרביעי.

כ-100 מחברי מטה המאבק השוהים באוהל מחאה מיום ראשון חסמו את הכביש לירושלים, ובהמשך התקדמו בנסיעה איטית אל העיר, כשבשעה 10:00 תתקיים הפגנת ענק של תעשיית התרבות מחוץ למשרד ראש הממשלה. גם בכניסה לירושלים ובאזור קרית הממשלה נרשמו עומסים כבדים.

חסימת הכבישים וההפגנה באות בשל טענות המפגינים להזנחת התעשייה, שקרסה לדבריהם בחודשים האחרונים בשל נגיף הקורונה. המפגינים טוענים כי המדינה ממשיכה להתעלם ממצבם הקשה של 200 אלף עובדי התעשייה. 

הכביש החסום

הכביש החסוםצילום: יח"צ