איתמר: מחבל חמוש בסכין נלכד על ידי כתת הכוננות

במהלך תרגיל של כתת כוננות נלכד מחבל עם סכין כשהוא מנסה לעבור הגדר לעבר היישוב. יוסי דגן: "היה כאן נס גדול. פיגוע גדול נמנע כאן הלילה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/06/20 21:58 יז בסיון התשפ

איתמר: מחבל חמוש בסכין נלכד על ידי כתת הכוננות
צילום: צבי סוכות - מועצה אזורית שומרון

במהלך תרגיל שגרתי של כתת כוננות הערב (ג'), נלכד מחבל עם סכין כשהוא מנסה לעבור הגדר לעבר היישוב איתמר. 

לפי ממצאי החקירה הראשונית זוהה אדם מנסה לחתוך את גדר המערכת ביישוב איתמר. חברי כתת הכוננות רצו אליו, הוא ניסה לתקוף אותם. לאחר שכתת הכוננות איימה עליו, המחבל זרק את הסכין, נוטרל ונלכד. למקום הגיעו מח"ט שומרון החדש שנכנס לתפקידו לפני מספר שעות, אלוף משנה רועי צוויג, ראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן ששהו בקרבת מקום יחד עם כוחות צבא משטרה אנשי בטחון של מועצה אזורית שומרון לכדו אותו וברגעים אלו הוא נלקח לחקירה.

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון שהיה בקרבת מקום הגיע למקום: "אני מבקש לשבח את פעילות כתת הכוננות של המתנדבים של הישוב איתמר, יחד עם חטיבת שומרון והמחט החדש שרק היום נכנס לתפקידו, עם הסמח"ט על גילוי יוזמה על חתירה למגע. היה כאן נס גדול. פיגוע גדול נמנע כאן הלילה. אני קורא לראש הממשלה לצאת לפעילות יזומה התקפית כנגד הרשות הפלסטינית. בשל ההסתה של אבו מאזן כמעט היה כאן פיגוע. כרגע זה נמנע בזכות הערנות והגבורה של התושבים והחיילים ממשלת ישראל צריכה להתייחס לזה כאילו היה כאן פיגוע לכל דבר ועניין. אנחנו נתחזק. ננצח את הטרור, גם נבנה יותר וזו התשובה שלנו האזרחית. התשובה הצבאית צריכה להיות בהנחייה של הממשלה פעולה נחושה בטחונית נגד מחבלי הרשות הפלסטינית ובראשם אבו מאזן".