ועדת החוקה אישרה את החוק הנורווגי לקריאה שניה ושלישית

ועדת חוקה אישרה את הצעת החוק שתובא לאישור המליאה בשבוע הבא. שמונה הצביעו בעד הצעת החוק מול חמישה שהתנגדו. לאישור במליאת הכנסת ידרשו 61 ח"כים

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/20 12:56 יז בסיון התשפ

ועדת החוקה אישרה את החוק הנורווגי לקריאה שניה ושלישית
יעקב אשר. יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, צילום: שמוליק גרוסמן

 

ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ יעקב אשר אישרה היום (שלישי) את הצעת החוק הנורווגי לקריאה שניה ושלישית. שמונה הצביעו בעד, שמונה התנגדו. החוק יובא למליאת הכנסת רק בשבוע הבא בשל הגבלות קורונה בכנסת. כדי לאשר את הצעת החוק במליאה יהיה צורך ברוב של 61 ח"כים. 

יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר אמר: "אפשר להתווכח על הדרך אבל במהותו החוק טוב. הכנסת תקבל כוח נוסף חדש ותוסס ותהיה חזקה כפי שהיא צריכה להיות. יש לנו דברים חשובים בקנה כמו חוק סמכויות הקורונה, שנצטרך לעבוד עליהם בשום שכל. אנחנו לא הולכים להעביר חוקים דרמטיים בהינף יד. הדיונים בוועדה יהיו ממצים, עמוקים ולא פופוליסטים, ייקח כמה זמן שייקח ונסדיר את החקיקה. נמצא את האיזונים. לא תהיה דחייה של תקנות שהן פיקוח נפש אבל לא נהיה מחלקה שמביאים לה ניירות מי בעד ומי נגד"

ח"כ מיקי לוי: "החוק הזה חוק מיותר ולא ראוי בתקופה כזו, 101 מיליון ₪ מכסה היטב דמי אבטלה לכ-100,000 איש. החוק הזה אינו חוק נורבגי, אין שום דמיון. חוק של ממשלה מנופחת". 

ח"כ אלי אבידר: "זה לא יום משמח. למרות שחשוב לשמר את תפקידה של הכנסת וכוחה, הגענו למצב של הצבעה דורסנית ואוטומטית של הקואליציה באופן שלא איפשר לקבל אפילו את הסתייגויותיה של הקואליציה".

בשבוע שעבר עבר החוק בקריאה ראשונה במליאה ברוב של 64 חברי כנסת שהצביעו בעד לעומת 38 שהתנגדו. ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ, לא נכחו בהצבעה.

הצעת החוק מבקשת לעגן בהוראת קבע, בשינויים מסוימים, את הוראת השעה שחוקקה בכנסת העשרים. הוראת השעה מאפשרת לשר או לסגן שר להתפטר מהכנסת לתקופת כהונתו כשר ואז לשוב ולכהן בכנסת אם יופסק תפקידו כשר. כמו כן, תהיה מותרת הפסקת חברותו בכנסת של חבר כנסת המכהן כשר או כסגן שר, ולהכניס במקומו חבר כנסת נוסף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן