מענק קורונה ייחודי לעולים החדשים

אושר מענק קורונה ייחודי על סך 500 שקלים לאלפי משפחות של עולים חדשים שעלו לארץ בשנה האחרונה, ושאינן זכאיות לטיפול הביטוח הלאומי. שרת הקליטה והעלייה: "כל סיוע עבורם הוא חשוב"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 09/06/20 07:59 יז בסיון התשפ

מענק קורונה ייחודי לעולים החדשים
שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, צילום: Miriam Alster/Flash90

שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, פעלה בשבועות האחרונים מאז כניסתה לתפקיד, הנושא הפגיעה הכלכלית שנגרמה לעולים חדשים מנגיף הקורונה. העולים החדשים מהשנה האחרונה לא היו זכאים למענקים המיוחדים שניתנו לאזרחים על ידי הביטוח הלאומי בהחלטת הממשלה. הבוקר (שלישי) אושר מענק קורונה ייחודי על סך 500 שקלים לאלפי משפחות עולים חדשים שעלו לארץ בשנה האחרונה, ושאינן זכאיות לטיפול הביטוח הלאומי. בכך, גם העולים החדשים יזכו למענק סיוע כספי כפי שקיבלו המשפחות הותיקות בישראל. 

שרת העלייה והקליטה אמרה: "לצערי העולים החדשים נמנים עם האוכלוסיות הראשונות להיפגע מנזקיה הכלכליים של הקורונה. הנתונים מצביעים על אחוזי אבטלה גבוהים יותר בקרב עולים חדשים, בהשוואה לכלל האוכלוסיה, וזה מצטרף לקשיים ולחסמים שהעולים מתמודדים עימם במדינה. ללא ספק, כל סיוע עבורם הוא חשוב, ואני מתכוונת להמשיך ולפעול למען רווחת העולים החדשים".

כמו כן, פנתה שרת העליה והקליטה תמנו שטה לשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה ולשר המשפטים אבי ניסנקורן בבקשה לבצע תיקונים והתאמות דחופות לחוק מניעת כניסת מבקרים ועורכי דין למקומות מעצר ובתי סוהר - הוראות שעה בחירום בתקופות הקורונה. על פי טיוטת החוק, תתאפשר היוועצות אסירים ועצורים עם עורכי דין באמצעים טכנולוגיים, במקרים בהם יהיה צורך למנוע הידבקות וחשיפה לקורונה במתקני המאסר. כיום לא ניתן מענה בטיוטת החוק לעולים החדשים שאינם דוברים את השפה העברית, ויש לאפשר שההיוועצות תתבצע תוך תרגום מלא בשפתם בכדי לשמור על הזכויות הבסיסיות שלהם. החוק צפוי להיות מאושר סופית על ידי הממשלה בתקופה הקרובה.