הרב יגאל לוינשטיין הגיש תביעת לשון הרע נגד גלי צה"ל

ראש מכינת עלי החליט להגיש תביעה על סך 140 אלף שקלים נגד גלי צה"ל שהאשימו את הרב בעידוד שליחת ילדים לטיפולי המרה. לפני חודש איים כי יתבע את גלי צה"ל על הפרסום והיום האיום מומש

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/06/20 16:49 טז בסיון התשפ

הרב יגאל לוינשטיין הגיש תביעת לשון הרע נגד גלי צה"ל
הרב לוינשטיין, צילום: ליב"ה

הרב יגאל לוינשטיין ראש מכינת עלי הגיש היום (ב') לבית משפט השלום בירושלים, תביעת לשון הרע נגד גלי צה"ל על סך 140 אלף שקלים. התביעה הגיעה לאחר שפורסם בגלי צה"ל כי הרב יגאל לוינשטיין אומר בשיעור על ערכי המשפחה כי, "צריך להתחיל בטיפולי המרה בגיל צעיר מאוד, כך הם הכי יעילים. אפשר לעזור לאנשים לחזור להיות סטרייטים, ככל שהפנייה היא בגיל צעיר יותר וכשיש נטיות כפולות גם וגם זה הכי פשוט לעזור".

במכינה בני דוד בעלי נמסר על הפרסום: "מדובר בדיווח שקרי של גלי צה״ל. הרב יגאל בכלל מתנגד לטיפולי המרה. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד השקר שדווח הבוקר שעלה בכוונת תחילה במטרה לסתום פיות. בשום שלב במסגרת השיעור שנערך אמש, או בכל שיעור אחר שהעביר הרב יגאל בעשרות שנותיו כמחנך לא אמר הרב שהוא בעד טיפולי המרה".

בראיון לכיפה, הרב לוינשטיין אף נתן מסרים הפוכים: " לא אמרתי טיפולי המרה. אמרתי שהקהילה הזו שהזכרת את שמה, כדי לתקוף אותי מחברת אותי עם טיפולי המרה. מה הם טיפולי המרה? אלו טיפולים אלימים שהיו בעבר, שיש בהם מכות חשמל והטיפולים האלו נאסרו בכל העולם וגם בארץ אף אחד לא מעלה על דעתו לעשות כאלה דברים".