מכינת עלי מגיבה: "הדיווח שקרי - הרב לוינשטיין מתנגד לטיפולי המרה"

מכינת "בני דוד" בעלי מגיבים לדיווח בגלי צה״ל הבוקר בהקשר לאמירתו לכאורה של הרב יגאל: "מדובר בדיווח שקרי. בכוונתנו להגיש תביעה. מדהים לראות איך מהקלטה בה הרב יגאל אומר בפירוש שהוא מתנגד לטיפולי המרה גל״צ ציטטו כאילו שהרב יגאל בעד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/05/20 11:53 טז באייר התשפ

מכינת עלי מגיבה: "הדיווח שקרי - הרב לוינשטיין מתנגד לטיפולי המרה"
ראש מכינת עלי, הרב אלי סדן. , צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

מכינת "בני דוד" בעלי מגיבה על הדיווח מוקדם יותר היום (א') בגלי צה"ל, בנוגע לדברי הרב יגאל לוינשטיין, מראשי המכינה, ביחס לטיפולי המרה לצעירים, מבני דוד נמסר: "מצער לראות שהלקח מפרשת הרב נאומבורג וערוץ 13 על דיווחי שקר בתקשורת לא נלמד. מדובר בדיווח שקרי של גלי צה״ל. הרב יגאל בכלל מתנגד לטיפולי המרה. בכוונתנו להגיש תביעת דיבה כנגד השקר שדווח הבוקר שעלה בכוונת תחילה במטרה לסתום פיות".

"בשום שלב במסגרת השיעור שנערך אמש, או בכל שיעור אחר שהעביר הרב יגאל בעשרות שנותיו כמחנך לא אמר הרב שהוא בעד טיפולי המרה". מסרו במכינה.

עוד הוסיפו, "להיפך, הרב יגאל אמר, גם אמש, בפה מלא כי הוא מתנגד לטיפולי המרה, אולם הכתב התעקש להציג את הדברים באופן מעוות ושונה מכפי שנאמרו. מדהים. איזו רשלנות עיתונאית. מתוך הקלטה בה אומר הרב יגאל במפורש שהוא מתנגד לטיפולי המרה גלי צה״ל מוציאים כותרת שקרית עם ציטוט על פיו הרב יגאל אמר: ״טיפולי המרה הכי יעילים בגיל צעיר״.

לדבריהם, "מדובר בניסיון נוסף לסתום פיות. ניסיון מאולץ לקשור מונחים שאינם קשורים לרב לשיח מכבד שנערך בין רב לתלמידים. הרב טוען שישנם טיפולים פסיכולוגיים מקצועיים שיכולים ברגישות לסייע לבני הנוער, בדיוק כפי שטוענים מגוון אנשי מקצוע בתחומים אחרים. מי שיקשיב לכלל השיעור, מבלי להוציא דברים מהקשרם יווכח בכך. הדברים שהועלו על ידי התלמידים ועל ידי הרב ראויים להקשבה ומדובר בעמדות לגיטימיות בשיח הציבורי בכלל ובשיח עם נוער בפרט".

נזכיר כי הבוקר פורסם בגלי צה"ל כי הרב יגאל לוינשטיין אומר בשיעור על ערכי המשפחה כי, "צריך להתחיל בטיפולי המרה בגיל צעיר מאוד, כך הם הכי יעילים. אפשר לעזור לאנשים לחזור להיות סטרייטים, ככל שהפנייה היא בגיל צעיר יותר וכשיש נטיות כפולות גם וגם זה הכי פשוט לעזור". אמר הרב לוינשטיין. בהמשך השיעור נשאל מהי לדעתו הגדרת "גיל צעיר", והשיב: "המטפלים מדברים על גילאים מ-13 עד 15, תלוי מתי הנטייה הזאת מתחילה להופיע באדם".

הרב לוינשטיין על טיפולי המרה: "להתחיל בגיל צעיר"

נציין כי במכינת עלי שוקלים כעת את האפיק המשפטי, לאחר תקדימים מהשנה האחרונה דוגמת הוצאת הדברים מהקשרם סביב פרשית ערוץ 13 והרב נאומבורג ממכינת עצם.