הבית היהודי תקים ועדה שתקדם מועמדים מהציונות הדתית למועצות הדתיות

הוועדה תהיה בראשות חבר הכנסת לשעבר הרב אלי בן דהן, ותדאג לקידום של נציגי הציונות הדתית במועצות הדתיות. בעתיד גם בועדה למינוי דיינים ורבני ערים. המטרה בסוף הקדנציה - רב ראשי ציוני דתי

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 08/06/20 16:11 טז בסיון התשפ

הבית היהודי תקים ועדה שתקדם מועמדים מהציונות הדתית למועצות הדתיות
צילום: חדשות כיפה

מפלגת הבית היהודי תקים ועדה, בראשות חבר הכנסת לשעבר הרב  אלי בן דהן, שתקדם מועמדים מהציונות הדתית למועצות הדתיות. בעתיד גם בועדה למינוי דיינים ורבני ערים. המטרה בסוף הקדנציה - רב ראשי ציוני דתי. בימים הקרובים יוציא השר לשירותי דת מכתב לראשי הערים שיתחיל את בחירת ההרכבים החדשים של המועצות הדתיות ברחבי הארץ. בבית היהודי החליטו להיערך על מנת לקדם כמה שיותר נציגים של הציונות הדתית במועצות.

מטרת הוועדה שתוקם להיות בקשר עם הנציג המוניציפלי ועם המועמד לראשות למועצה הדתית בכל עיר ועיר. הוועדה תאתר בכל עיר את ניצגי המפלגה, ותסייע לקדם אותם אל תוך המועצות הדתיות בעיר. הבית היהודי יעמיד לראשות הוועדה יעוץ משפטי לאורך כל הדרך. המטרה היא בסופו של דבר גם הצבת רבני קהילות וערים, מהציונות הדתית, בכל ערי הארץ, ואולי אף רב ראשי.

צילום: ללא

כזכור, מעמדה של הציונות הדתית בשליטה בנושאי הדת במדינה הולך ומתרחק. בשבוע שעבר דנה הכנסת בהחלטת הממשלה להעביר את הוועדה למינוי דיינים לידי מפלגת ש"ס. כעת נראה כי בבית היהודי הפנימו את המסר ומתחילים לפעול למען הנושא.