ניו זילנד הסירה את כל מגבלות הקורונה

ראש הממשלה, ג'סינדה ארדרן, הודיעה כי אין עוד מקרים פעילים של הנגיף במדינה ובעקבות כך מצב החירום במדינה ירד לרמה הנמוכה ביותר. ארדרן: "עשיתי ריקוד קטן של שמחה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/06/20 14:07 טז בסיון התשפ

ניו זילנד הסירה את כל מגבלות הקורונה
ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן, צילום: shutterstock

באי ניו זילנד החליטו היום (שני) לבטל את כללי הריחוק החברתי ומגבלות הקורונה ולרדת לרמה הנמוכה ביותר במצב החירום, לאחר שלא נמצאו מקרים חדשים של הדבקה בנגיף ב-17 היממות האחרונות ולא נותרו חולים פעילים במדינה. ראש הממשלה סיפרה: "עשיתי ריקוד קטן של שמחה כששמעתי את החדשות שאין נדבקים חדשים. בתי ראתה אותי רוקדת ובהתחלה הופתעה מעט, אבל לאחר מכן הצטרפה אלי".

עוד אמרה ארדרן: "אם נגלה מקרה אחד או שניים בעתיד, דבר שיכול לקרות בהתחשב במה שקורה בעולם ובגלל טבעו של הנגיף, אנו נצטרך לאתר את המקרים הללו במהירות", ארדרן ביקשה מהאזרחים לגלות אחריות ולערוך רישום של המקומות בהם ביקרו בכל יום ויום למקרה שיתגלו חולים חדשים. "הדבר האחרון שאנו רוצים זה לעלות שוב את מצב החירום לרמה גבוהה יותר", הוסיפה. 

חיסול הנגיף בניו זילנד, נכון להיום, התאפשר הודות להגבלות שהוטלו ונאכפו במשך 75 ימים. בכלל זה כללי סגר נוקשים שיושמו במשך שבעה שבועות ושבמסגרתם נסגרו רוב בתי העסק ורק לעובדים חיוניים הותר לצאת לעבודה. בסך הכול נספרו בניו זילנד 1,154 נדבקים ו-22 מתים מהנגיף.