השר רפי פרץ: "יש בתכנית המאה סעיפים שלא נוכל לקבל"

השר לענייני ירושלים ומורשת התייחס לפני כניסת השבת לתכנית המאה של נשיא ארצות הברית: "לא נקבל הקמתה של מדינה פלסטינית בשטחי מולדת". על טראמפ כתב: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/06/20 21:35 יד בסיון התשפ

השר רפי פרץ: "יש בתכנית המאה סעיפים שלא נוכל לקבל"
הרב רפי פרץ., צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90

השר לענייני ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ, התייחס לפני כניסת השבת לתכנית המאה ולהחלת הריבונות הצפויה בחודש יולי: "ערב החלת הריבונות ביהודה ושומרון אנו נמצאים בצומת דרכים היסטורי. המעצמה הגדולה בעולם, והעומד בראשה הנשיא דונלד טראמפ, מכירים בזכותנו על הארץ שלנו. איננו צריכים אישורים על הבטחת הארץ, אך העובדה שמדינה בסדר גודל של אמריקה מכירה בארץ ישראל כמולדתו ההיסטורית של העם היהודי איננה דבר של מה בכך". את הדברים כתב יו"ר הבית היהודי בדף הפייסבוק שלו.

השר פרץ התייחס גם לאמירתו של יו"ר מועצת יש"ע: "הנשיא טראמפ הוא ידיד אמת של מדינת ישראל ואני בטוח שכוונותיו לטובת מדינת ישראל. הדבר הוכח בהכרה בגולן ובירושלים ובהעברת השגרירות האמריקאית לבירה. נשיאים רבים דיברו, אבל הוא עשה ועושה. אין ספק שידידותו הגדולה של ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ הביאו אותנו למצב של הכרה בין לאומית ביהודה ושומרון".

השר פרץ מתנגד למדינה פלשתינית ולהקפאות בנייה: "יש בתכנית סעיפים שלא נוכל לקבל. לא נקבל הקמתה של מדינה פלסטינית בשטחי מולדת. אתנגד לכל אזכור של הכרה במדינה פלסטינית בחקיקה שתבוא. לא נקבל הקפאת בנייה. מדינת ישראל שלחה את המתיישבים ואי אפשר לקבל מצב של חניקה של ישובים. זו הזדמנות פז שחייבים לנצל אך אל לנו לקבל החלטות שיגרמו לנזק לטווח הארוך למדינת ישראל ולערכים שלנו. נתמוך בהחלת הריבונות ונדחוף אותה בכל הכוח. ונתנגד לצעדים שיקדמו הקמת מדינה נוספת בין הירדן והים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן