ועד רשות שדות התעופה הודיע כי הם משהים את כל פעולות המחאה

לאחר שיחה עם השרה מירי רגב ועד עובדי רשות שדות התעופה חוזר בו מההצהרה על עצירה מוחלטת של הפעילות בשדה. הצדדים יפגשו לשיחה עם שרת התחבורה ביום שני

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/20 10:01 יג בסיון התשפ

ועד רשות שדות התעופה הודיע כי הם משהים את כל פעולות המחאה
נתב"ג, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

ועד עובדי רשות שדות התעופה הודיע  מוקדם יותר היום (ו') על עצירת המראות ונחיתות בנמל תעופה בן גוריון. אך לאחר ששרת התחבורה מירי רגב שוחחה עם יו"ר וועד העובדים פנחס עידן, הוסכם כי המחאות יעצרו. הצדדים החליטו לקיים ישיבה מסודרת ביום שני יחד עם מנכ"ל רשות התעופה ומשרד האוצר.  

בהודעת דובר הרשות נמסר הבוקר: "בוקר טוב וועד התעופה הודיע על עצירת המראות ונחיתות טוטאלית". על פי ההודעה, מטוסים שנמצאים באוויר ייאלצו לנחות בשדות משניים,  השביתה הכללית כוללת טיסות מטען וטיסות נוסעים. אך פעילות המחאה מושבתת כעת עד לסיכומים שיגיעו עמם ביום שני.

שרת התחבורה מירי רגב האשימה דווקא את משרד האוצר, בפיצוץ מול וועד עובדי רשות שדות התעופה: "זימון עובדים לפגישת משא ומתן מאחורי גבם של כלל הגורמים הממונים והשרה הממונה, היא התנהלות חמורה ולא תקינה וחבל שוועד העובדים שיתף עמה פעולה. פקידי האוצר מתנהלים כבעלי הבית של מדינת ישראל והתנהלותם הובילה למשבר ולשביתה. העמדה החד משמעית של שרת התחבורה הינה שעל המדינה לעמוד לימינה של רשות התעופה ולהבטיח את הרציפות התעסוקתית של העובדים שייצרו לאורך השנים הכנסות עתק לקופת המדינה. על האוצר להתמודד עתה עם השלכות התנהלותו העצמאית מאחורי גבה של שרת התחבורה". 

הדיונים על חידוש הטיסות לישראל וממנה נמשכים, למרות העלייה במקרי ההידבקות בקורונה בישראל בימים האחרונים. אך בהיעדר מתווה להשבת פעילות הטיסות הסדירה ועד עובדי רשות שדות התעופה הזהיר כי אם לא יעשה משהו בעניין העובדים כולם יצאו לחופשה ללא תשלום כבר ביום ראשון.  לדברי הוועד, כ-2,500 מעובדי רשות שדות התעופה כבר נמצאים בחל"ת ויפסיקו לקבל תשלום החל מ-1 ביולי.

ועד עובדי רשות שדות התעופה הפסיק גם בתחילת השבוע לתת שירותים לחברת אל על.הרקע לסכסוך הוא חוב של 60 מיליון שקלים שיש לאל-על כלפי רשות שדות התעופה, ונצבר בחודשיים האחרונים. הועד הוציא לאל על מכתב ובו מסר שתפרע את החוב, אך אם לא תעשה זאת אל על "לא תוכל להמריא מהשדה". ובתחילת השבוע, כאמור, מומש האיום.