עיריית נתניה הודיעה: אין לקיים מניינים בשטחי מוסדות חינוך

עיריית נתניה הודיעה לתושבים כי אין לקיים יותר מניינים בבתי הספר ובמוסדות חינוך בעיר, בשל התפרצות הקורונה. המתפללים זועמים: "החלטה שערורייתית, שהתקבלה מהרגע להרגע, בלי לספק פתרונות לקהילות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 19:11 יב בסיון התשפ

עיריית נתניה הודיעה: אין לקיים מניינים בשטחי מוסדות חינוך
מחטאים בית כנסת בתקופת הקורונה. אילוסטרציה, צילום: פלאש 90

סערה בנתניה. לאור העלייה בהדבקות בקורונה בבתי הספר ובמוסדות החינוך ברחבי הארץ, שהביאה לסגירתם של רבים מהם, במיוחד התיכונים, החליטה עיריית נתניה כי נכון לעכשיו, לא ניתן יהיה לקיים מנייני תפילה בבתי ספר בעיר. בנתניה, כמו בערים רבות אחרות, מתקיימים מניינים רבים בבתי ספר, בעיקר בשבתות.

על פי דיווח ב'מקור ראשון', בעירייה החליטו לבחון את ההחלטה מחדש בעוד חודש, בהתאם למצב התפשטות הנגיף בארץ. ד"ר ישראל שטבון, רופא בבית החולים 'מאיר' וחבר מועצת עיריית נתניה לשעבר, המתפלל במניין בבית ספר, זועם על ההחלטה: "יש לנו מניין גדול שהקמנו לפני 14 שנה במתחם של בית ספר", סיפר ל'מקור ראשון'. "המקום הזה מספק שירות לקהילה של מאה משפחות. אנחנו מתפללים שם משום שלרובנו אין מקום בבתי כנסת באזור ולכן פתחנו מניין, בתיאום ואישור עם ראש העיר והעירייה. כמונו יש עוד לפחות עשרים מניינים ברחבי נתניה שמתקיימים במוסדות חינוך. ההחלטה הזו היא שערורייתית בעיני, משום שהיא מתקבלת ללא הכנה, מהרגע להרגע בלי לספר פתרונות לקהילות".

שטבון הוסיף כי אם ההחלטה לא תשתנה, המתפללים שוקלים לעתור לבג"ץ: "מדובר בהחלטה מקומית של עירייה שמחליטה ביום בהיר אחד שמהיום, למאות אנשים, אין איפה להתפלל", הוא אומר. "אם העירייה מחליטה להוציא אותנו מחוץ לבתי הספר היא צריכה באותה מידה לתת שירות, לתת חלופה למתפללים. בתי כנסת ומקומות שבהם אפשר להתפלל הם חלק מהשירות שעירייה צריכה להעניק לתושביה, זה דבר בסיסי ביותר ובעיריית נתניה מתעלמים מזה.".

בעיריית נתניה אמרו בתגובה כי "לאחר קבלת הנחיות משרד הבריאות על פתיחת בתי הכנסת, חזרו המתפללים להתפלל במקומותיהם, אלא שלצערנו בשל העובדה שמדובר בתפילה במוסד חינוכי ובשל החמרה בתחלואה דווקא במוסדות החינוך – החליטה העירייה להודיע למתפללים  שלא תאפשר להם בחודש הקרוב להתפלל בתוך מבני החינוך וגם לא בחצרות הגנים ובתי הספר. בעוד כחודש תערוך העירייה  חשיבה מחודשת ותקבל החלטה בהתאם".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן