המדינה הרסה את בית משפחת המחבלים, הסיבה: "בנייה לא חוקית"

בית משפחת אבו-ג'ודה, ממנה יצא המחבל שרצח בדקירות סכין את לוחם חטיבת הנח"ל רון קוקיא, נהרס על ידי יחידת הפיקוח של משרד האוצר האוכפת בנייה לא חוקית

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/06/20 18:43 יב בסיון התשפ

המדינה הרסה את בית משפחת המחבלים, הסיבה: "בנייה לא חוקית"
ארכיון, צילום: דובר צה"ל

שלוש שנים אחרי הפיגוע בערד, בו נרצח החייל רון קוקיא בידי שני מחבלים בדואים בני משפחת אבו-ג'ודה, יחידת הפיקוח של משרד האוצר הרסה את מבנה המשפחה של השניים. הסיבה בגינה הוחלט על הרס הבית - בנייה לא חוקית, עבירה הנאכפת על ידי יחידת האכיפה של משרד האוצר.

קוקיא שירת כלוחם בחטיבת הנח"ל ונרצח בדקירות סכין  עת שהה בתחנת אוטובוס בערד בדצמבר 2017. הדוקר, חאלד אבו ג'ודה תושב כסייפה, הורשע על ידי בית המשפט בעבירת רצח בכוונה תחילה בפיגוע טרור, ניסיון רצח והחזקת סכין ונידון למאסר עולם. אחיו של חאלד, זאהי, סייע לו בפיגוע. השניים תצפתו על תחנות אוטובוס ובתי קפה במטרה למצוא חייל חמוש אותו יוכלו לרצוח ולחטוף ממנו את נשקו.

ביום הפיגוע הבחין חאלד בקוקיא כשהוא עומד סמוך לתחנת אוטובוס. חאלד הגיע לעברו, דקר אותו בצווארו וברח לביתו תוך שהוא חוטף ממנו את נשקו ומשאיר אותו לדם למוות בתחנה. בהגיעו לביתו, הציג חאלד לאחיו את הסכין המגואלת בדם והתגאה על הפעולה. 

הלוויתו של קוקיא ז"ל

הלוויתו של קוקיא ז"לצילום: מרים אלסטר / פלאש 90

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן