מאות בצעדת מחאה למען השבת החללים: "למה הם לא פה?"

מאות צעדו בירושלים במחאה על כך שהמשא ומתן להשבת גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין לא מתקדם, חרף חלון ההזדמנויות שיצר משבר הקורונה. "יש להתנות כל הקלה אפשרית בעזה בדרישה להשבת הבנים"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 04/06/20 17:09 יב בסיון התשפ

מאות בצעדת מחאה למען השבת החללים: "למה הם לא פה?"
צעדת המחאה להשבת החללים, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשא ומתן לעסקת חילופי שבויים מול חמאס, שאמורה להחזיר לישראל את גופותיהם של אורון שאול והדר גולדין ז"ל לא עולה מדרגה ונראה כי שיחות בין הגורמים, במידה והיו, לא מתקדמות. אי לכך, חברי הצוות ששירתו עם גולדין ושאול קיימו היום צעדת מחאה ברחובות ירושלים, כשאליהם מצטרפים מאות אזרחים נוספים. הצועדים נשאו ארונות קבורה מפלסטיק ולבשו חולצות הדורשות את השבת הנעדרים. 

משפחת גולדין לנתניהו: אל תשחררו את גופות המחבלים שחצו את גדר הגבול מעזה

משתתפי הצעדה החלו את מחאתם בכיכר צה"ל בבירה, שם הניחו ארון קבורה שקוף ושלטים עם הכיתוב "הומניטארי תחת הומניטארי" ו - "למה הם לא פה". דקות לאחר מכן החלו המוחים את דרכם לכיכר ציון, תוך שהם דורשים את החזרת גופות החללים. טענת המוחים היא, שנגיף הקורונה יצר חלון הזדמנויות לשיחות פוריות מול חמאס, חלון שלא מנוצל עם תום. 

ארון הקבורה מפלסטיק

ארון הקבורה מפלסטיקצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אל ההפגנה הגיע גם חבר הכנסת יבגני סובה (ישראל ביתנו) שדרש להציב אולטימטום לחמאס: "יש להתנות כל הקלה אפשרית כלפי האוכלוסייה ברצועת עזה בדרישה חד משמעית להשבת הבנים הביתה. לא יתכן שחמאס יקבע לנו תנאים ומועד להחזרת הבנים. לצערי כל עוד אין הכרעה ברורה מול החמאס נמצא את עצמנו בסיפור המתמשך הזה."

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן