עימות בין קרעי לכהנא: "אתם הממשלה"

לאחר שח"כ קרעי פנה ליו"ר ועדת החוץ והבטחון בבקשה לדון בביטול הצו שמונע העברת משכורות למחבלים, עליו החליט שר הביטחון גנץ, תקף ח"כ מתן כהנא את קרעי ומיהר להבהיר לו שהוא יורה בתוך הנגמ"ש: "הציבור לא מטומטם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/06/20 15:07 יב בסיון התשפ

עימות בין קרעי לכהנא: "אתם הממשלה"
ח"כ כהנא במליאת הכנסת , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המאבק בין הליכוד לימינה ממשיך. חה"כ שלמה קרעי (הליכוד) פנה ליו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר, בבקשה לדון בהקדם על ביטול הצו שמונע העברת משכורות למחבלים, עליו החליט שר הביטחון גנץ. ח"כ מתן כהנא (ימינה) תקף את קרעי ומיהר להבהיר לו שהוא יורה בתוך הנגמ"ש ושהטענות שלו צריכות להיות מופנות לראשי הממשלה. 

לדברי ח"כ קרעי, הצו, שנכנס לתוקף רק לפני כחודש הוא כלי נוסף וחשוב במלחמתה הכלכלית של ישראל נגד הטרור: "שום לחץ בינלאומי או ערבי איננו רלוונטי למאבקה של מדינת ישראל בטרור והאמצעים הכלכליים הם נדבך קריטי במאבק זה."

ח"כ מתן כהנא תקף את קרעי: "אתה כנראה מבולבל.‬ ‫אולי זה קשה אבל,‬‫אתם הממשלה‬, ‫אתם השולטים. ‬ ‫אתם אפשרתם לבטל את הצו של בנט שעצר העברות כסף למשפחות מחבלים והענקתם רוח גבית לטרור.‬ ‫הציבור לא כזה מטומטם. ‬‫אם תברחו מאחריות הכספים למשפחות מחבלים ימשיכו לממן טרור". 

כזכור, שר הביטחון החדש, בני גנץ החליט להקפיא את הצו שנועד להעביר משכורת לבנקים המשמשים מחבלים שנעצרו ובני משפחותיהם, כך דווח באן 11. הצו שיצא לפועל רק לפני חודש בהוראת מפקד פיקוד המרכז אלוף נדב פדן, יושהה למשך 45 ימים. הסיבה לביטול: הבנקים הפועלים בשטחי הרשות החלו להקפיא ולסגור חשבונות בנק, ולחשוף אותם לתביעות.