משרד הבריאות: החל מבצע הבדיקות הסרולוגיות

70 אלף בדיקות סרולוגיות החלו להתבצע ברחבי הארץ, כשבני ברק היא הראשונה בה יבוצעו הבדיקות. שר הבריאות יולי אדלשטיין: "כלי חשוב שיעזור לנו למצוא את מוקדי התחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 19:27 יא בסיון התשפ

משרד הבריאות: החל מבצע הבדיקות הסרולוגיות
בדיקות קורונה. ארכיון, צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

משרד הבריאות הודיע הערב (ד') כי החלו בביצוען של בדיקות סרולוגיות בכל הארץ בקרב 70 אלף בני אדם. במגן דוד אדום החלו כבר היום בעיר בני ברק לבצע את הבדיקות ובהמשך יוכלו להיבדק עוד עשרות אלפי אזרחים, כחלק מהליך של בדיקת דם שגרתית. קופות החולים יתחילו בשבוע הבא במערך הבדיקות הסרולוגיות בשאר אזורי הארץ.

בדיקות סרולוגיות (בדיקות נוגדנים) היא בדיקה לגילוי נוכחותם של נוגדנים נגד גורמי מחלות שונים. הבדיקה משמשת לאבחון מחלות שונות, כמו גם מצבים רפואיים אחרים, והיא מאפשרת לקבוע האם התרחשה הדבקה בגורם מחלה מסוים, זאת על פי כמות וסוג הנוגדנים המתגלים בבדיקה. בנוסף הבדיקות יאפשרו לספר תמונת מצב על מצב "חיסון העדר" במדינת ישראל.

שר הבריאות החדש יולי אדלשטיין מסר כי "הבדיקות הסרולוגיות הן כלי חשוב נוסף שיאפשר לנו תמונת מודיעין טובה יותר על מוקדי הקורונה בישראל. כך נוכל להתמודד טוב יותר עם גל נוסף של קורונה אם חלילה יתפרץ. אני מודה לקופות החולים שנרתמו למשימה הלאומית ואני בטוח שהן יבצעו אותה בצורה יעילה כפי שהן כבר מורגלות בבדיקות אחרות".