חולת קורונה אובחנה באולפנת צביה באשקלון, מאות תלמידות ואנשי צוות יכנסו לבידוד

חולת קורונה התגלתה באולפנת צביה באשקלון, 580 תלמידות ואנשי סגל הונחו להיכנס לבידוד. מוקדם יותר מקיף ג' בבאר שבע נסגר לאחר שתלמידת המקום אובחנה בקורונה. היום - הערכת מצב נוספת, ייתכן ובתי הספר יסגרו.

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 14:08 יא בסיון התשפ

חולת קורונה אובחנה באולפנת צביה באשקלון, מאות תלמידות ואנשי צוות יכנסו לבידוד
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

נגיף הקורונה מוסיף להתפשט, ומגיעה גם לאולפנת צביה באשקלון. דיווח של לפני מספר דקות מעלה כי במקום אובחנה חולת קורונה מאומתת, הידבקות ששולחת 580 מתלמידות כיתות ז'-י"ב במקום לבידוד, כאשר גם 100 מאנשי צוות המקום הונחו גם הם להיכנס לבידוד. הנשלחים לבידוד נדרשו לשהות בביתם עד לתשיעי לחודש. 

מעיריית אשקלון נמסר: "בעקבות תוצאה חיובית לקורונה בבית הספר אולפנת 'צביה' באשקלון ובהתאם להנחיות שר החינוך, יואב גלנט, לפיהן ייסגר כל מוסד חינוכי בו יתגלה חולה קורונה, לא יתקיימו לימודים באולפנת 'צביה' עד לתאריך 08.06.20 (כולל) וכלל 580 התלמידים והצוותים החינוכיים ייכנסו לבידוד. 

בהתאם לכך, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, להיערך בצורה המיטבית, המהירה והבטוחה ביותר לביצוע בדיקות קורונה לכל התלמידים והצוותים החינוכיים בבית הספר ואנו בקשר עם קופות החולים ולשכת הבריאות המחוזית ליישום העניין. כמו כן, טרם החזרה ללימודים יבוצע חיטוי בבית הספר. 

העירייה, באמצעות מינהל חינוך, עומדת בקשר שוטף מול מחוז דרום במשרד החינוך, מנהל בית הספר ועם פורום ההורים. הודעה נמסרה לגורמים הרלוונטיים. הנהלת בית הספר תעדכן את הורי התלמידות לגבי למידה מרחוק"

נזכיר כי מוקדם יותר הבוקר (ד') דווח על תלמידת בית ספר תיכון מקיף ג' בבאר שבע, שלאחר שבבדיקה שעברה נמצאה חיובית לנגיף המסוכן. עקב כך הוחלט לסגור את בית הספר בו היא לומדת. מוקדם יותר הודיע ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כי החליט לסגור שני תיכונים בעיר בהם התגלו שלושה חולי קורונה. מהעירייה נמסר כי ההחלטה התקבלה בעקבות התייעצות עם משרד החינוך לאחר שבתיכון שזר בעיר התגלתה תלמידה חולה אחת, ובתיכון מלטון התגלו שתי תלמידות חולות נוספות.

עוד בטרם מקרי ההידבקויות החדשים, אמש קיים ראש הממשלה הערכת מצב, כדי לבחון את המשך הצעדים המתבקשים לאור גל התחלואה בבתי הספר. בתום הערכת מצב החליט נתניהו כי בתי הספר לא יסגרו נכון לשעה זו, אולם ייתכן והחלטה זו תשתנה בהמשך במידה ועקומת התחלואה תוסיף לעלות. היום צפוי להיערך דיון נוסף בעניין, כאשר לראש הממשלה יוצגו נתונים עדכניים ממערכת החינוך שילמדו אותו האם ניתן להמשיך לקיים את הלימודים כסדרם.