"המחלה חוזרת - נזרעים זרעים מסוכנים"

ראש מערך שירותי הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, אומרת כי היא מוטרדת מהעלייה במקרי הקורונה בישראל: "חשבתי שאולי הנגיף ילך לישון בחודש מאי וזה לא קרה. אמרו שיפתחו לפי ההנחיות - אבל התחילו פשרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/20 12:50 יא בסיון התשפ

"המחלה חוזרת - נזרעים זרעים מסוכנים"
פרופסור סיגל סדצקי, צילום: פלאש 90

התפרצות הקורונה - פרק ב'. ראש מערך שירותי הבריאות במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, אומרת היום (ד') בראיון לכאן חדשות כי היא מוטרדת, וכי נראה שנגיף הקורונה חוזר: "חשבתי שאולי הנגיף ילך לישון בחודש מאי וזה לא קרה", אמרה סדצקי. "יש עונתיות בנגיפים אך זה לא קרה פה - אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים".

"בימים האחרונים - עליה מאוד משמעותית בחלק גדול מתסמיני הקורונה"

לגבי בדיקות הסקר, אליהן התייחס גם שר הביטחון לשעבר, נפתלי בנט, אמרה סדצקי כי "יש שלושה מצבים שבהם אנחנו סבורים שנכון לבצע בדיקות סקר: בתי אבות, בתי ספר ובמשפחות של המגעים כי שם ראינו התפשטות מהירה ונרחבת. השאלה היום מה משמעות המקרים שאנחנו רואים, לאן זה יתפתחו ומה צריך לעשות - זאת שאלת מיליון הדולר, ואין לכך תשובה חד משמעית"

סדצקי התייחסה להתפרצות במערכת החינוך, והעבירה ביקורת מרומזת על הפתיחה הבלתי מבוקרת של המוסדות: "בתי הספר הם מקור הדבקה וזה לא מפתיע כי הכיתות גדולות וקשה לשמור על ריחוק של שני מטרים. רואים חולים מפושטים בארץ ומספרים גדולים. התפקיד שלנו זה להיות על הנתונים. הדלקנו נורות אדומות כשלושה ימים לפני המקרים בגמנסיה.

"בהתחלה אמרו שיפתחו לפי ההנחיות אבל בפרקטיקה הבינו שקשה לשמור על כך במציאות של מדינת ישראל, ואז התחילו פשרות. הדלקנו נורות אדומות והדרג הפוליטי לא החליט עדיין מה לעשות בקשר אליהן".