שני אזרחים נעצרו בחשד שמכרו מסכות N95 פגומות במיליוני שקלים

משרד הביטחון רכש כמיליון וחצי מסכות עבור משרד הבריאות, ושילם מקדמה בגובה 5 מיליון ש"ח לשני יבואנים ישראלים. אלא שבדיקת תקינות שעברו המסכות עם נחיתתן גילתה כי הן פגומות

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 11:33 יא בסיון התשפ

שני אזרחים נעצרו בחשד שמכרו מסכות N95 פגומות במיליוני שקלים
שוטרים בפעולה. ארכיון, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

שני אזרחים ישראלים חשודים שהעבירו למשרד הביטחון כמיליון וחצי מסכות N95 פגומות, זאת במסגרת מסע רכש שביצע משרד ביטחון על מנת למגן צוותים רפואיים שהיו בחזית המאבק בנגיף הקורונה. על פי חקירה שמתנהלת בימים אלו על ידי יחידת הונאה במשטרת ישראל ויחידת החקירות של הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ״ב), שני תושבי פתח תקווה בני 57 הם החשודים בייבוא המסכות הפגומות.

מהחקירה עולה, כי משרד הביטחון הזמין את המסכות עבור הצוותים הרפואיים ואף שילם מקדמה של חמישה מיליון משקלים, אולם עם כניסת המסכות ארצה ועוד בטרם שימשו מי מהרופאים, עלה חשד כי הן פגומות, לאחר בדיקת תקינות שנעשתה להן. במהלך החקירה התגלה כי אלפי המסכות שיובאו לישראל אכן לא עומדות בתקן משרד הבריאות, ולא יכולות למנוע את המשתמשים בהן מלהידבק בנגיף הקורונה. 

עוד עולה מהחקירה, שעל מנת להציג את מצג השווא, השתמשו היבואנים בחברה מפתח תקווה שנתנה חוות דעת תקינה עבור המסכות. החברה עבדה עם יבואנית מאורנית והתקשרה עם גוף רפואי גדול, אליו הועברו המסכות לצורך הכשרתן.