מסתמן: נתניהו יקבל את תכנית טראמפ, ויביא לאישור הכנסת רק את החלת הריבונות

ראש הממשלה צפוי להביא רק את חוק החלת הריבונות על שטחי יהודה ושומרון להצבעה בכנסת, ויקבל את תכנית המאה, הכוללת בתוכה הכרה במדינה פלסטינית, בהכרזה נפרדת עם נשיא ארצות הברית. מלשכתו נמסר: "רה"מ מחויב לנהל מו"מ על בסיס תכנית טראמפ"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 03/06/20 09:20 יא בסיון התשפ

מסתמן: נתניהו יקבל את תכנית טראמפ, ויביא לאישור הכנסת רק את החלת הריבונות
נתניהו וטראמפ בבית הלבן. ריבונות בקרוב?, צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא את החלת הריבונות לחקיקה בכנסת, בנפרד מההכרזה על קבלת תכנית המאה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, וזאת על מנת שלא לעורר כעס בהתיישבות, שכן מפת השטחים המסתמנת מתכנית טראמפ, על פי הדיווחים השונים, כוללת בתוכה הכרה במדינה פלסטינית והפיכת חלק מיישובי יהודה ושומרון למובלעות.

על פי הדיווח בכאן רשת ב', נתניהו יביא את החלת הריבונות לאישור בכנסת, שם צפוי רוב לחקיקה. עם זאת, הוא לא פוסל הכרה במדינה פלסטינית, ובהכרזה עתידית עם נשיא ארצות הבית הוא צפוי להודיע כי ההכרה במדינה פלסטינית, כחלק מבסיס לתחילת משא ומתן, אפשרי מבחינתו. 

עם זאת, נתניהו ממשיך לשדר עסקים כרגיל. לאחר שנפגש אמש עם ראשי מועצת יש"ע, פגישה שהוגדרה מתוחה ובמהלכה נדרש נתניהו שלא לקבל את תכנית המאה כפי שהיא כיום, הבוקר נמסר מלשכתו כי הוא "מחויב לנהל משא ומתן על בסיס תכנית טראמפ ובמקביל ממשיך במתווה החלת הריבונות".