חבילת הצלה: 200 מיליון ש"ח יוענקו לענף התרבות שנקלע למשבר

שר האוצר ישראל כ"ץ ושר התרבות חילי טרופר נפגשו היום וסיכמו על מענק סיוע לעולם התרבות שנקלע למצוקה כלכלית. קרן סיוע תוקם לטובת סיוע לאמנים במצוקה. "יחד נחזיר את עולם התרבות והכלכלה הישראלית לצמיחה"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/06/20 19:59 י בסיון התשפ

חבילת הצלה: 200 מיליון ש"ח יוענקו לענף התרבות שנקלע למשבר
ארכיון, צילום: שאטרסטוק

בתום פגישה שהתקיימה בין שר האוצר, ישראל כ״ץ, שר התרבות, חילי טרופר ונציגי עולם התרבות ומתוך הרצון לשמור על רצף פעילות גופי התרבות ולתמוך ביצירה מקומית, סיכמו שר האוצר ושר התרבות על מתן חבילת סיוע ייעודית בגודל 200 מיליון ש"ח לטובת חיזוק עולם התרבות בישראל כמו גם תגבור קרן הסיוע לאמנים במצוקה וסיוע לתעשיית הקולנוע.

החבילה כוללת:
 - פרסום מבחני תמיכה ייעודים לטובת תגבור משמעותי של תקציבי מוסדות התרבות, עידוד התייעלות ואיחודים בין מוסדות וכן תמרוץ רשויות מקומיות להגדיל את השתתפותן בתקציב המוסדות. מבחני התמיכה יתנו עדיפות לגופים עם הכנסות עצמיות גבוהות ויחייבו החזרת עובדים לפעילות.
- הגדלת תקציב מוסדות התרבות המקצועיים כך שיכלול גם תוספות חד פעמיות שניתנו בשנה קודמת.
- הלוואות במסגרת קרן ההלוואות בערבות המדינה לעסקים קטנים ובינוניים בסיכון גבוה.
- הבטחת השלמת הפקות קולנוע קיימות לנוכח הנחיות משרד הבריאות. 
- הכפלת הקרן לסיוע לאומנים במצוקה.
בנוסף, הוחלט על הוצאת קול קורא לעידוד הפקות בתחום התרבות המסחרית והפנאי בשיתוף הרשויות המקומיות. צוות משותף שהוקם לטובת העניין יגבש את המנגנון תוך יצירת ודאות למפיקים .

צעדים אלו מתווספים לצעדים הרוחביים בתכנית הסיוע למשק בעקבות משבר הקורונה:
- הוצאת העובדים לחל"ת ללא ניצול ימי החופשה.
- מענק עצמאיים ב-2 פעימות.
- מענק בעבור אבדן הכנסות והוצאות קבועות או פעימת מענק שלישית.
- פטור מארנונה ל-3 חודשים.
- דחיית תשלומים ואגרות. 

שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר בתגובה כי "הערב הגעתי לסיכום על חבילת הסיוע לעולם התרבות בישראל, יחד עם שר התרבות ונציגי הענף. הדגשתי בפני אנשי התרבות את חשיבות השמירה על ההנחיות הנדרשות לצד החזרה לשגרה והפעלת המוסדות. אני שמח על שיתוף הפעולה עם שר התרבות והספורט. יחד נחזיר את עולם התרבות והכלכלה הישראלית לצמיחה."

שר התרבות והספורט, חילי טרופר אמר בתגובה: "לשמחתי אחרי שהצלחנו להיות מהמדינות הראשונות שמחזירות את התרבות כבר בעוד זמן קצר, סיכמנו היום יחד עם שר האוצר ישראל כ"ץ על מתווה סיוע כספי לגופי התרבות הנתמכים בארץ. זו בשורה גדולה לעולם התרבות בישראל. אנחנו רואים ערך בקיום תרבות בישראל ואנחנו ערים למצוקות הגדולות של האמנים, השחקנים והמוסדות. אני שמח על כך שהצלחנו לתת לעולם התרבות להתחיל ולחזור לחיים. הדרך עוד ארוכה ויהיו ימים קשים, אבל ממשלת ישראל מתגייסת לסייע לתרבות הישראלית ליצור, לפרוח ולחיות מחדש. אני מבקש להודות באופן אישי לשר האוצר ישראל כ"ץ ולצוותו על ההירתמות המהירה והמשמעותית ועל השותפות העמוקה ביצירת פתרונות למען עולם התרבות הישראלי."

יו"ר פורום התרבות, דני וייס הוסיף ואמר: "מוסדות התרבות בישראל רואים במפגש שהתקיים היום אירוע מכונן, ומודים לשר התרבות ושר האוצר על הבנת חשיבות עולם התרבות בישראל שהביאה למתווה חזרתו לפעילות. רבבות יוצרים, מבצעים, עובדים וספקים שמחים ומאושרים לחזור לפעילות ולחזור להעניק לקהל הישראלי את התרבות האיכותית שהוא זכאי לה ומהווה חלק חשוב ממורשתו."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן