ח"כ כץ בהצעת חוק לקביעת יום זכרון לפרהוד: "סיפור הפרהוד אינו מוכר ואינו מסופר לרבים"

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד) הגיש היום הצעת חוק שמטרתה קביעת יום ציון לזכרון הפרהוד בעיראק וקורבנותיו: "עלינו לזכור ולשמר את ההיסטוריה היהודית וחובתנו להעביר הלאה את תולדות עמנו לדורות הבאים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/20 19:17 י בסיון התשפ

ח"כ כץ בהצעת חוק לקביעת יום זכרון לפרהוד: "סיפור הפרהוד אינו מוכר ואינו מסופר לרבים"
צילום: יח"צ

חבר הכנסת אופיר כץ (ליכוד) הגיש היום הצעת חוק שמטרתה קביעת יום ציון לזכרון הפרהוד בעיראק וקורבנותיו. הצעת החוק מבקשת לציין יום זה באמצעות לימוד הנושא במוסדות החינוכיים וקיום ישיבה ממלכתית בכנסת, כמו כן, אפשרות לקיים עצרת מרכזית לציון יום זה.

השנה ציינו 79 שנים לפרעות האנטישמים בעיראק, הפרהוד. ב- 1-2/06/1941 נטבחו יהודי עיראק בבתיהם, ברחוב ובבתי הכנסת על ידי פורעים בחסות התעמולה הנאצית. העדויות המזוויעות על אותם ימים מלמדות על האימה שהתרחשה שם- רצח, אונס, בזיזת רכוש, חילול ספרי תורה ובתי כנסת.
בפרעות נרצחו 179 יהודים, מעל 2,000 נפצעו ורכושם של 50,000 יהודים נבזז.

חבר הכנסת אופיר כץ הסביר: ״גדלתי בצל הסיפורים על הפרעות בבגדד, סבתי, שרדה את הפרהוד וזכתה לעלות לארץ ישראל. היא סיפרה לי על הפחד ברחובות, החשש שמא הפורעים יגיעו אליהם וכיצד העבירו אותם מבית לבית על מנת למנוע זאת. סיפור הפרהוד אינו מוכר ואינו מסופר לרבים- עלינו לזכור ולשמר את ההיסטוריה היהודית וחובתנו להעביר הלאה את תולדות עמנו לדורות הבאים. ביקשתי מיו״ר ומזכירת הכנסת לציין יום זה במליאת הכנסת גם השנה עוד בטרם העברת החוק״.