משבר הקורונה: משרד הבריאות צפוי להמליץ על סגירת החטיבות והתיכונים

לאור גל ההדבקות הנוכחי ששלח כמעט 10,000 תלמידים ואנשי סגל לבידוד ביתי, במשרד הבריאות צפויים להמליץ על סגירת כלל חטיבות הביניים והתיכונים בארץ

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/06/20 17:44 י בסיון התשפ

משבר הקורונה: משרד הבריאות צפוי להמליץ על סגירת החטיבות והתיכונים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

גל ההדבקות הנוכחי מנגיף הקורונה, שלח אלפי תלמידי בתי ספר לבידוד בבתים, צפוי להביא את משרד הבריאות להמליץ על סגירת חטיבות הביניים והתיכונים עד לסוף השנה, כך על פי דיווח ב- N12. על פי הפרסום, במשרד הבריאות מבינים כי עיקר ההדבקות מגיע מבתי הספר ועל כן ימליצו על סגירתם וזאת כדי למנוע את המשך ההתפשטות וההדבקה שלה הנגיף הקטלני. 

במידה ומשרד הבריאות אכן ימליץ על הסגירה, הדבר יקרה לאחר גל הדבקה גדול יחסית בהיקפו שנרשם בימים האחרונים במספר בתי ספר ברחבי הארץ. מוקדם יותר היום דווח על חולה מבית הספר התיכון מקיף ו' בעיר באר שבע, שהביא לסגירת בתי הספר ושליחת התלמידים הלומדים בו לביתם. על פי הנתונים הנמצאים בידי משרד הבריאות, 31 בתי ספר וגנים נסגרו לאחר שהתגלו בהם 217 תלמידים ואנשי צוות שנדבקו. גל ההדבקות במוסדות הביא עד כד לשליחתם של כ-10,000 תלמידים ואנשי סגל לבידוד בביתם. 

נזכיר, כי שר החינוך יואב גלנט הנחה אמש את אנשי משרדו כי יש לסגור כל מוסד חינוכי או מבנה בו התגלה חולה קורונה. שר החינוך אף הודיע לאחר מכן כי יקים חמ"ל מיוחד בתוך משרדו שיבצע הערכה מחודשת באופן יומי, שיבדוק את מצב התחלואה במערכת החינוך.