האקרים מוסלמים הדליפו לרשת פרטי כרטיסי אשראי של מאות ישראלים

חברת מודיעין הסייבר Intsights חושפת כי האקרים מוסלמים הדליפו לרשת פרטים של מאות כרטיסי אשראי ופרטים אישיים של אזרחים ישראלים, חלקם רופאים בבית החולים שיבא. הנתונים נמצאים באתר הארגון של ההאקרים וגלויים לכל

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 02/06/20 16:16 י בסיון התשפ

האקרים מוסלמים הדליפו לרשת פרטי כרטיסי אשראי של מאות ישראלים
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרטים אישיים ופרטי כרטיסי האשראי של מאות ישראלים, חלקם רופאים בבית החולים שיבא בתל השומר, נפרצו והועלו לרשת על ידי האקרים מוסלמים, כך מדווחת חברת מודיעין הסייבר Intsights. על פי הדיווח, הפריצה לפרטים האישיים וחשיפתם באינטרנט על ידי ההאקרים האנונימיים הם חלק ממתקפה רחבה וגדולה נגד אתרי אינטרנט ישראלים.

עוד עולה מדיווח ב- mako, כי לפני יומיים פרסם ארגון בשם Anonymous1islamic's את הפרטים של האזרחים הישראלים, שכוללים כאמור פרטי כרטיסי אשראי, מספרי הכרטיס, תעודות הזהות, מספרי טלפון ומספרי CVV (הספרות הנמצאות בגב הכרטיס). הפרטים שנפרצו על ידי ההאקרים נמצאים כעת באתר הארגון, זמינים ושמישים לגולשים השונים. 

עם זאת, על פי בדיקה שביצעה חברת הסייבר, הנתונים שהודלפו ישנים ונחשפו זה מכבר ברשת, בהתקפות סייבר קודמות. ייתכן והמתקפה הנוכחית היא חלק מגל התקפות המכונה OPisrael במהלכו האקרים מכל העולם תוקפים אתרי אינטרנט של מוסדות ישראלים וממשלתיים. 

"מבצע OPIsrael הנו מתקפה יזומה על של האקרים על מטרות ישראליות שמתרחשת בתחילת אפריל, אך הפעם אנחנו רואים את השלכות רק בחודש מאי" מסביר אריאל איינוהרן, ראש צוות מחקר בחברת Intsights, "המטרה של ההאקרים היא להמשיך לאיים על אזרחים ישראלים ולהעלות את המודעות למאבק במדינת ישראל. יכול להיות שזו התגובה לדיבורים בישראל על סיפוח. אני מעריך שככל שעניין הסיפוח יעלה יותר ויותר למודעות הציבורית – תהיה החרפה בניסיונות למתקפות".