מערכת החינוך: 31 מוסדות נסגרו, כ-10,000 תלמידים ואנשי צוות בבידוד

הקורונה ממשיכה להתפשט במערכת החינוך. 217 חולים מאומתים הובילו היום לסגירת מוסדות חינוך בבאר שבע, שדרות, מעלה אדומים, ירושלים, בני ברק, חולון וקרית גת

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 02/06/20 11:27 י בסיון התשפ

מערכת החינוך: 31 מוסדות נסגרו, כ-10,000 תלמידים ואנשי צוות בבידוד
הקורונה במערכת החינוך, צילום: David Cohen/Flash90

הגל השני של נגיף הקורונה כבר כאן? במערכת החינוך ממשיכים להשבית בתי ספר בהם נמצא כי מי מהתלמידים או אנשי הצוות נמצאו חיוביים לנגיף. הבוקר (שלישי) מספר בתי ספר נוספים נכנסו לרשימת המוסדות שנסגרו עקב חולים מאומתים שנמצאו בקרבם.

  • באר שבע: 1,930 התלמידים בתיכון מקיף ו' בעיר התבשרו הבוקר על חולה קורונה מאומת בבית הספר. הנהלת בית הספר עידכנה  את ההורים כי עליהם להכניס את ילדיהם לבידוד: "בהתאם להנחיית שר החינוך, אנו מבצעים החל מרגע זה מעבר של כלל קהילת בית הספר לבידוד מניעתי עד להשלמת החקירה האפידמיולוגית וקבלת הנחיות נוספות ממשרד הבריאות. נשוב להודיעכם בכל הנחיה חדשה ובאשר ללמידה מרחוק. ילדיכם נדרשים להיכנס לבידוד מיידי". גם בתיכון מקיף ג' בעיר(190 תלמידים), בבית הספר היסודי נווה מדבר(511 תלמידים) ובגן שיבולת בעיר התגלו חולים מאומתים והמוסדות סגרו את שעריהם.

  • שדרות: הבוקר נודע לעיריית שדרות ממשרד כי יש חולה קורונה מאומת בבית הספר המקיף ע"ש גוטוירט בעיר. החולה נמצא בבידוד מיום שישי האחרון בשל חשיפתו לבן משפחה חולה בקורונה ולכן לא שהה השבוע בבית הספר. ארבעה תלמידים נוספים הלומדים בחטיבת הביניים ובתיכון לא חשים בטוב עם תסמינים של קורונה ולכן בהתאם להנחיות משרדי הבריאות והחינוך למנהל בית הספר, כלל המקיף הכללי, כולל המורים והעובדים, נכנסים לבידוד מיידי עד יום שלישי ה-10/6. התלמידים והעובדים יישלחו לבדיקות. הודעות נמסרו להורי התלמידים ולאנשי הצוות. בבית הספר המקיף ישנם 110 מורים ו-870 תלמידים. 

  • מעלה אדומים: מורה בבית הספר אמי"ת בנות התגלתה כחיובית לקורונה לאחר שככל הנראה נדבקה בגימנסיה. ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, בני כשריאל, הוציא הנחיה מידית, בהתאם להוראות משרד הבריאות, לסגור את בית הספר ולשלוח את כל התלמידות והצוות לבידוד ולבדיקת קורונה. 

  • חולון: תלמיד שני בגימנסיה "קציר" בחולון אובחן כחולה קורונה. ראש העיר, מוטי ששון, הנחה לסגור בשלב זה את בית הספר ולהיערך ללמידה מרחוק. התלמיד נמצא בבידוד מאז פרסום המידע על חולה הקורונה המאומת הראשון בבית הספר, לפני מספר ימים.

  • ירושלים: שני בתי ספר יסודיים בירושלים נסגרו עקב חשש להידבקות בקורונה.

  • קרית גת: מנהלת מעון ויצו בקרית גת הודיעה בשעות הצהריים כי אחד ההורים נמצא חיובי לקורונה. בהודעה שנשלחה להורים נכתב: "ברצוני לעדכנכם כי אחד ההורים לילד מכיתת הפעוטון הודיע לי בשעה האחרונה כי הוא חולה קורונה מאומת. אני בקשר עם משרד הבריאות בכדי לקבל הנחיות מדויקות כיצד עלינו לנהוג. אעדכן אתכם בהנחיות ברגע שאקבל".

  • בני ברק: תלמיד גן בת"ת קרלין נמצא חיובי לקורונה. הלימודים בכל גני הת"ת יופסקו עד שבוע הבא.

בתוך כך, מנתונים שמציגה היום נציגת משרד החינוך בוועדת החינוך, אינה זלצמן, עולה כי 85% מתלמידי ישראל פוקדים את בתי הספר מאז פתיחתם, חרף גל ההדבקות הנוכחי. זלצמן שהציגה את המספרים טענה כי הם מצביעים על האמון שנרכש למערכת החינוך, אך סייגה ואמרה כי "אם תלמיד חושש להגיע לבית הספר אנחנו לא מחייבים".