תלמיד ישיבה תיכונית זכה בפרס בינלאומי יוקרתי

נדב אלגרבלי, תלמיד ישיבת בני עקיבא "נר תמיד" בחשמונאים, זכה במקום הראשון בתחרות הבינלאומית, פרס המים של שטוקהולם לנוער בישראל, וצפוי לייצג את ישראל בעוד מספר חודשים בתחרות מול בני נוער מכל העולם

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 20:02 ט בסיון התשפ

תלמיד ישיבה תיכונית זכה בפרס בינלאומי יוקרתי
טקס הזכייה ב'זום', צילום: ללא

אמש התקיים טקס הסיום והכרזת הזוכים בתחרות פרס המים של שטוקהולם לנוער בישראל במעמד שגריר שבדיה בישראל מגנוס הלגרן. הטקס, אשר צפוי היה להיות השנה בביתו של השגריר באווירה חגיגית במיוחד לציון 20 שנה לתחרות המים, התקיים לנוכח מצב נגיף הקורונה, בשיחת זום. במעמד הטקס הוכרז על הזוכה במקום הראשון שנבחר לייצג את ישראל בתחרות הבינלאומית בעוד מספר חודשים מול בני נוער מכל העולם, הזוכה- נדב אלגרבלי, תלמיד כיתה י"א בישיבת בני עקיבא "נר תמיד" בחשמונאים. אלגרבלי הוא תלמיד מצטיין הלומד במגמת פיזיקה ובחר להשתתף בתכניות עבודת גמר בנושא לבחירתו. 

אלגרבלי ערך בחודשים האחרונים עבודת מחקר מקיפה באוניברסיטה העברית בירושלים בנושא "יעילות השימוש בתגובות החלפה של מינרלים בסילוק מזהמים ממי תהום" והרשים את השופטים בצורה יוצאת דופן בהצגת המחקר בה הציג רמת ידע גבוהה, היצירתיות והפתרונות שהציע ולפי כך בחרו במחקר שלו לייצג את ישראל לשנת 2020 בתחרות. 

בימים אלו הוצמד לאלגרבלי פרופסור מאוניברסיטת תל אביב שילווה אותו בתהליך כתיבת העבודה באנגלית ועריכת תקציר, אותם יגישו לוועדת התחרות בשוודיה. התחרות תיערך בעוד מספר חודשים לאחר בחינת המחקרים על ידי צוות שופטים שיפרסמו את הזוכים בטקס במעמד מלך ומלכת שבדיה. 

חגית קליין רכזת מצוינות בישיבת בני עקיבא "נר תמיד" בחשמונאים: "אנחנו כבר כמה שנים בישיבה, מעודדים את התלמידים שלנו לעשות מחקרים בתחומים שונים לבחירתם. הפעם נדב בחר לעשות את המחקר שלו באוניברסיטה העברית בתחום הגאולוגיה. השנה יש לנו במסגרת עבודות הגמר, כיתה ענקית של תלמידים שעושים מחקר, כל אחד בנפרד, בהיסטוריה בהנחיית ד"ר להיסטוריה, המורה עודד כהן. במדעים נעשות עבודות מחקר במעבדות בשיתופי האוניברסיטאות, ומעודדים תלמידים לגשת לתחרויות. לפני שנתיים תלמידה שלי באולפנת בני עקיבא אורות במודיעין זכתה במקום השני בתחרות מדענים מפתחים צעירים וטסה לייצג את ישראל בארה"ב. כיום היא סטודנטית לרפואה באוניברסיטה העברית. זה מספק לראות את התלמידים שלנו עובדים קשה, מתמידים ומצליחים".