בני גנץ: "בתי הכנסת יישארו עצמאים ופתוחים"

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי עושה סדר בעניין החקיקה בנושא הקורונה ומבהיר "סמכויות הממשלה יוגבלו". עוד אמר: "בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 11:57 ט בסיון התשפ

בני גנץ: "בתי הכנסת יישארו עצמאים ופתוחים"
בני גנץ , צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון, בני גנץ, פרסם בחשבון הטוויטר שלו מספר הבהרות בנושא החקיקה בימי הקורונה. גנץ מדגיש כי בניגוד לגל הראשון הפעם החקיקה תהיה מפוקחת ותרסן את סמכויות הממשלה. המטרה היא לשמור מצד אחד על בריאות הציבור ומצד שני שזכויות הציבור לא יפגעו. בין ההחלטות הבהיר גנץ כי בתי הכנסת ישארו פתוחים, כמו בתי המשפט והזכות להפגין.

גנץ רשם: "אני מבקש להדגיש כמה נקודות ולעשות קצת סדר בנוגע לחקיקה החדשה בנושא תקנות החירום של הקורונה:

1.  אנחנו מסדירים את תקנות החירום בחקיקה מסודרת בניגוד למה שקרה בגל הראשון של הקורונה שבו הממשלה פעלה כמעט ללא פיקוח ומגבלות.

2. החקיקה החדשה תשפר את המצב הנוכחי לאין שיעור - יהיה פיקוח של הכנסת, סמכויות הממשלה יוגבלו, ויהיה סדר בדיוק מה מותר ומה אסור.  

3. כחול לבן תוודא שתזכיר החוק שפורסם לציבור יעבור שינויים- או שלא יועלה לוועדת השרים לחקיקה. שר המשפטים ניסנקורן ובכירי משרדו בוחנים ומוודאים שהתזכיר שיובא לאישור יאזן בין סמכויות החירום לזכויות הפרט.

4. שוטרים לא יוכלו להתפרץ לבתים באופן שרירותי. הנושא ייבחן מחדש ויגובשו כללים מידתיים. 

5. הזכות להפגין תישמר, ובתי המשפט והכנסת יישארו עצמאים ופתוחים.

6. סמכויות המדינה יהיו קצובות בזמן וכפופות לפיקוח פרלמנטרי. 

כן - בשעת חירום המדינה חייבת להתגונן, אבל אנחנו נדאג לשמור על זכויות האזרח ועל פיקוח גם בשעת חירום. הדמוקרטיה הישראלית חזקה מהקורונה, וכך היא תישאר".