ועדת חוקה אישרה את החוק הנורווגי לקריאה ראשונה

הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר סיימה לדון בהצעות החוק התכנסה להצביע לקריאה ראשונה, במטרה להביא את החוק להצבעה במליאה עוד היום. הועדה אישרה את הצעת החוק ברוב של 8 מול 6

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/20 11:43 ט בסיון התשפ

ועדת חוקה אישרה את החוק הנורווגי לקריאה ראשונה
ח"כ יעקב אשר יו"ר ועדת חוקה, צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

לאחר שדנו בהצעת החוק הנורווגי, ועדת חוקה קיימה היום (ב') הצבעה בקריאה ראשונה להצעת החוק. הוועדה אישרה כעת את החוק הנורווגי לקריאה ראשונה, ברוב של 8 תומכים מול 6 מתנגדים. הוועדה בראשות ח"כ יעקב אשר מש"ס תדאג שההצבעה תגיע עוד היום גם להצבעה במליאת הכנסת. החוק הנורווגי היה מדרישות כחול לבן בהסכם הקואליציוני מול הליכוד.

בשבוע שעבר מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את החוק הנורווגי, ההצעה מבקשת להוסיף לחוק-יסוד הכנסת הסדר שיאפשר לחברי כנסת שהתמנו לכהונת שר או לכהונת סגן שר להפסיק את חברותם בכנסת לתקופה שבה הם מכהנים בתפקיד זה, ולחזור לכהונתם בכנסת לאחר תקופה זו. מספר חברי הממשלה להם יותר להתפטר מהכנסת ולחזור אליה ייגזר מגודל הסיעה וממספר חברי הכנסת הנמנים עם הסיעה שאינם שרים או סגני שרים. 

על פי ההסדר המוצע וכדי לשמור על עצמאותו של חבר הכנסת החדש שנכנס לכנסת על פי ההסדר, השר (או סגן שר) שהתפטר מהכנסת יהא רשאי לחזור לכנסת רק במקרים מוגבלים – אם הוא חדל להיות שר או סגן שר, או אם התמנה לראש הממשלה (כולל ממלא מקום וראש ממשלה בפועל), ולא על יסוד החלטה חד-צדדית מצדו.