ועד ההורים בפלך: "להערכתנו שנת הלימודים הסתיימה"

בשל גל ההדבקות בבתי ספר בירושלים, ועד ההורים בתיכון "פלך" הודיע כי בית הספר ייסגר ויעברו ללמידה מרחוק. חבר ועד ההורים אמר לכיפה: "התלמידות תחזורנה ללמוד לבגרויות מרחוק, כמו עד עכשיו, וזה עבד מצוין"

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 01/06/20 10:40 ט בסיון התשפ

ועד ההורים בפלך: "להערכתנו שנת הלימודים הסתיימה"
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

החשש מהתפרצות גל שני של נגיף הקורונה בירושלים מוביל את מנהלי מוסדות החינוך לסגור את שעריהם בפני התלמידים וצוותי ההוראה. בתיכון הדתי-תורני "פלך" החליטו אמש לחזור ללמידה מרחוק וזאת לבקשת ההורים: "קיימנו הערב פגישה מרובת משתתפים עם ועד ההורים של פלך בעקבות גילוי חולים מאומתים בבתי ספר הקרובים אלינו. לבקשת ההורים החלטנו לחזור ביומיים הקרובים ללמידה מרחוק, ביום שלישי נעשה חישוב מחודש של צעדנו". 

עוד נכתב בהודעה: "אנו מבקשים גם מכם לנסות למנוע הדבקה נוספת ולהקפיד על ריחוק חברתי בשעות שאחרי הלימודים. אנא דברו על כך עם בנותיכם. כולנו רוצים להיות אחרי המגפה אבל נראה שהסוף עוד לא נראה באופק וכרגע מקרי הדבקה התרחשו בתוך הקהילות שלנו".

חבר ועד ההורים, אב לתלמידה בפלך, אמר לכיפה: "הבחירה לסגור את בית הספר נובע מחשש בלבד, לא נמצאו עדיין מורים או תלמידים שנדבקו בקורונה. אבל בגלל שהעגלים קרובים עם בתי הספר שבהם כן נמצאו חולי קורונה, כמו בתיכון הרטמן גורמים לנו לחשוש שהדבקה עלולה להגיע גם לתיכון פלך". לפיו הועדה החליטה להקדים תרופה למכה ובחרה שלא להמתין לאפשרות שמישהו ידבק וכבר עכשיו הודיעו על סגירת בית הספר.

"יש תלמיד בהרטמן שנמצא חולה, ואותו תלמיד היה בתנועת הנוער שבה הוא חבר, לא זוכר אם בני עקיבא או הצופים, וקיים חשש שנדבקו עוד ילדים" אומר חבר הועד. הוא חוזר ומדגיש כי עדיין אין שום דבר מאומת אך בגלל שמשפחות רבות ילדיהם נשלחו לבידוד, גם כאלו שיש להם ילדים בהרטמן ובפלך, הוחלט לסגור בשלב זה את התיכון. 

"להערכתי שנת הלימודים הסתיימה" קובע חבר הוועד"אנחנו לא רוצים לקחת סיכונים, ואם יש הדבקה נוספת בשלב זה של השנה כנראה שלא יחזרו ללמוד בבית הספר". 

אז מה יעשו כל התלמידות שנבחנות לבגרויות השנה?

"הבגרויות יתקיימו כרגיל. נחכה לתשובות ממשרד החינוך שינחו אותנו מה לעשות אם תלמידה נמצאה חולה בקורונה ביום הבגרות. אין לנו עוד תשובות ברורות וגם למשרד החינוך אין בשלב זה. התלמידות תחזורנה ללמוד לבגרויות מרחוק, כמו עד עכשיו, וזה עבד מצוין".