אבי דבוש עוזב את מרצ: "המפלגה הלכה על קמפיין חילוני - ואני לא חילוני"

פעיל השמאל אבי דבוש, בעבר מספר שמונה ברשימת מרצ, עוזב את המפלגה לאחר שנים של פעילות: "אם מרצ מרימה את הדגל החילוני, היא מוותרת על דגל השמאל. אין לי מה לעשות שם"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 01/06/20 09:56 ט בסיון התשפ

אבי דבוש עוזב את מרצ: "המפלגה הלכה על קמפיין חילוני - ואני לא חילוני"
אבי דבוש, צילום: פלאש 90

אבי דבוש, מנכ"ל "רבנים לזכויות אדם" ומי שהיה לסמן הדתי במפלגת מרצ הקטנה, הביע הבוקר (שני) את אכזבתו מהתנהלות המפלגה בכל הקשור להתנהלותה בנושאים הקשורים לדת והכריז כי הוא עוזב את הנהלת המפלגה. "עזבתי את הנהלת מרצ אתמול. המפלגה הפנתה עורף לפריפריות, והלכה על קמפיין חילוני - ואני לא חילוני, לא מתאימה לי מפלגה סקטוריאלית". את הדברים אמר בראיון למנדי וביתאן ב'כאן מורשת'. עוד אמר: "המפלגה מאבדת את הבסיס הדמוקרטי שלה".

דבוש טוען כי בכך שמרצ מרימה את הדגל החילוני היא מוותרת על דגל השמאל שלה: "הקמפיין בספטמבר היה להפחיד אותנו מהדת ומהדתה. אין לי מה לעשות שם. יש הבדל דק אבל הוא הבדל תהומי בין להגיד אלו הערכים שלי, וגם אני מאמין בערכי חופש דת, לבין להגיד אני מפלגה של חילונים - ואז מי שלא חילוני מרגיש זר".

דבוש עדיין לא יודע לאן פניו מועדות: "אני עדיין איש שמאל. יכול להיות שצריך לייצר משהו חדש ואם צריך נייצר משהו חדש. גם במרצ יש אלמנטים של גזענות, אני לא נתקלתי בזה ישירות".