עובדות במעון ראש הממשלה נחקרו בחשד למתן עדות שקר

שתי עובדות נחשדות כי מסרו תצהירים שקריים לטובת רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו. אחת העבודות טענה בחקירתה: "כל מה שאמרתי זה אמת לאמיתה. אתם מחפשים את נתניהו והוא לא ביקש ממני לתת עדות שקר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 20:23 ח בסיון התשפ

עובדות במעון ראש הממשלה נחקרו בחשד למתן עדות שקר
שרה נתניהו מגיעה לבית המשפט. ארכיון, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שת עובדות ממעון ראש הממשלה הופנו הערב (א') לחקירה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433. השתיים חשודות כי נתנו תצהירים כוזבים במסגרת התביעה נגד שרה נתניהו, ובה הן העידו לטובתה. החשד הוא כי הופעל על השתיים לתת עדות כוזבת על מנת לשמור את מקום עבודתן במעון ראש הממשלה. 

החקירה נעשית בליווי ופיקוח של פרקליטות המדינה, והיא נפתחה לאחר שאחת העובדות התוודתה בפני היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה שמסרה עדות שקר. היועצת המשפטית העבירה את העדות אל הפרקליטות והשתיים זומנו לחקירה. מהמשטרה נמסר: "ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעדויות ולתצהירים שמסרו שתי עובדות במעון ראש הממשלה במסגרת תביעה אזרחית".

במהלך החקירה אחת העבודות המשיכה להכחיש את החשדות נגדה וטענה: "כל מה שאמרתי זה אמת לאמיתה - אני פיון. אתם מחפשים את נתניהו והוא לא ביקש ממני לתת עדות שקר". עו"ד איתמר בן גביר המייצג את העובדת במעון ראש הממשלה מסר: "העובדת נחקרה משעה 12 ועומדת מאחורי תצהירה.  בדבריה לחוקרים אמרה בין היתר כי הם מחפשים את נתניהו ולכן מבקשים להשתמש בה כפיון. אני בעולם המשפט שלושים שנה ומעולם לא ראיתי את המשטרה חוקרת בגין עדות שקר. להב 433 באובססיה נגד ראש הממשלה ועובדי המעון משלמים את המחיר".