עמית הלוי מתכונן לכניסה לכנסת: "רוב גדול בתנועת הליכוד יצביע נגד הקמת מדינה פלסטינית"

בזכות החוק הנרווגי מספר 39 בליכוד, עמית הלוי, מתכונן לכניסה למשכן הכנסת ומסביר לחדשות כיפה מדוע הוא תומך בתכנית טראמפ: "מעולם המחרשה לא קבעה את קו הגבול. הריבונות על השטח הזה הוא מפתח להחלת הריבונות על כל חלקי הארץ"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/05/20 18:27 ח בסיון התשפ

עמית הלוי מתכונן לכניסה לכנסת: "רוב גדול בתנועת הליכוד יצביע נגד הקמת מדינה פלסטינית"
עמית הלוי , צילום: צילום: ראובן קפוצ׳ינסקי

החוק הנורווגי צפוי לעבור בקריאה ראשונה כבר השבוע, ובזכותו ייכנסו לכנסת חברי כנסת חדשים, רבים מהם מהציבור הדתי לאומי. עמית הלוי, ראש המכללה למדינאות ומספר 39 בליכוד צפוי להיות אחד מהם, אולם הדרך לכניסתו לכנסת עוד ארוכה מאוד. 

האם אתה מכין את עצמך לעבודה החדשה בכנסת?  

"על פי ההסכם הקואליציוני עם כחול לבן, אמורים להיכנס מהליכוד רק שניים. זה אומר שמי שייכנסו אלו חכ"ל אריאל קלנר ואוסנת מארק. אחרי שהשר גלעד ארדן ייכנס לתפקיד שלו כשגריר ישראל באו"ם אז אני צפוי להיכנס לכנסת, אבל יכול להיות שהשרים לא יתפטרו מיד, אלא זה ייקח קצת זמן. לגבי ארדן - קרוב לוודאי שהנסיעה שלו תדחה בגלל הקורונה. יש כאלו שמברכים כאילו מחר אני נכנס לכנסת, אז מחר זה לא יקרה, אבל בגדול זה הכיוון. 

מכיוון שכבר שנה וחצי כל המערכת הפוליטית נמצאת בתוך סיטואציה מוזרה של שלוש מערכות בחירות אז התרגלנו למצב הביניים הזה. מבחינת המחשבות הכלליות שלי אני חושב על דברים שצריכים שינוי, רוצה לתרום ככל יכולתי ונערך לנושאים האלו, לא מהיום." 

מה דעתך על המחלוקת בנושאי החלת הריבונות, האם גם אתה מתסייג מהתכנית האמריקאית? 

"הדבר העיקרי שעומד לפנינו זו הזדמנות היסטורית להחזיר את הזכויות על ארץ ישראל לבעלים החוקיים שלו - שהם העם היהודי. על כל הפרטים צריך לדבר, במיוחד על הדבר הפסול שנקרא מדינה פלסטינית, אבל לפני כל זה לב העניין הוא הכרה הבין לאומית לזכות של עם ישראל לארץ ישראל. עד עכשיו התפיסה הבין לאומית היתה שיש אומה פלסטינית, על פי כל הדמיון של העם הערבי, ולכן יש להם זכויות על הארץ. ומי אנחנו בעסק הזה? אנחנו הכובשים. אנחנו הגענו מכל מיני מקומות בעולם כפרויקט קולוניליסטי. האומות נתנו לנו את ארץ ישראל כפתרון פרקטי ליהודים -מקלט לילה. ופתאום מגיע טראמפ, לא מבדיל בין מקומות שונים בארץ ישראל, ואומר 'ארץ ישראל היא ארצו של עם התנ"ך, העם היהודי'. זה להפוך ב- 180 מעלות את השיח הבין לאומי. זה לא רק טראמפ, זה גם כל הקהילה האוונגליסטית שקוראת את התנ"ך כפשוטו ואחריהם מגיעות עוד מעצמות אחרות. 

קראתי את תכנית טראמפ מתחילתה ועד סופה ויש בה גם דברים רעים ומסוכנים. מדינה פלסטינית, אם היא תעלה על הפרק, רוב גדול בתנועת הליכוד יצביע נגד, זו הערכה שלי. מה שאני שמעתי בוושינגטון שהוא לא מדבר על זה. אלא שאנחנו נחיל את החוק הישראלי על 30 אחוזים משטחי C ונסכים על משפט מאוד כללי ואמורפי, שאנחנו מקבלים את תכנית טראמפ כמתווה למשא ומתן. הריבונות על השטח הזה הוא מפתח להחלת הריבונות על כל חלקי הארץ. המאבק הוא מאבק על הזכות, לא מאבק על המחרשה - כמו שאומר בצלאל סמוטריץ', זו טעות עמוקה".

מדוע זו טעות לחשוב שקו הגבול יגיע עד קו המחרשה?

"מכיוון שמעולם המחרשה לא קבעה את קו הגבול, המחרשה היתה יישום מסוים. הזכות שלנו על ארץ ישראל לא הגיעה בזכות זה שהיינו עם מחרשות על האדמה, ההפך - לא היינו כאן, אבל נלחמנו על הזכות באופניים אחרים. הצהרת בלפור לא קרתה בזכות עוד כמה יישובים, אלא מהכרה של העולם. זה המאבק הגדול והפלסטינים מבינים את זה. ברגע שנהפוך את המשוואה מילדים שאנחנו נדחפנו לאדמה שלהם לזכויות שלהם ושהם אלו שנדחפו לפה וצריך למצוא להם פתרונות, אז תהיה פה מהפכה שלמה. 

ברמת העולם אנחנו לא פה 70 שנה, כלומר את פה כי היתה שואה אז ניתן לך איזה סידור. המפתח להחלת הריבונות על כל השטח הוא לפמפם לשיח הבין לאומי את הזכות שלנהו על הארץ ולעשות פה מהפכה תפיסתית על הזכות על ארץ ישראל".